صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۵۶۶۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹

گروه فعاليت‌های قرآنی: همزمان با خجسته سالروز ميلاد دومين اختر تابناك امامت و ولايت امام حسن مجتبی(ع)، محفل نورانی انس با قرآن با حضور خانواده شهدا، مسئولان، كاركنان پايور و وظيفه در حوزه علی ابن ابيطالب(ع) خنداب برگزار شد.

به گزارش برگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه مركزی، حجت‌الاسلام تقی لطفی، امام جمعه خنداب، در اين محفل معنوی ضمن تبريك به‌مناسبت فرا رسيدن سالروز ميلاد سبط اكبر، امام حسن مجتبی(ع) گفت: اين امام همام نمونه استقامت، صبر و پايداری هستند و به واسطه جود و كرم به كريم اهل‌بيت(ع) مزين شدند.
وی تصريح كرد: امام حسن(ع) نمونه كامل بخشندگی و صفا و معرفت هستند كه نيازمندان با توسل بر اين امام همام دست خالی برنخواهند گشت.
حجت‌الاسلام لطفی امام حسن(ع) را مظهر عشق، ايثار و بركات دانست و تصريح كرد: ايشان نه‌تنها از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت مقامی برگزيده و ممتاز داشتند؛ بلكه از لحاظ بذل و بخشش و دستگيری از بيچارگان و درماندگان نيز سرآمد همگان بودند.
وی در ادامه يكی از اعمال بسيار ارزشمند در اين ايام را دستگيری از افراد بی‌بضاعت عنوان كرد و افزود: افراد متعهد و ايمانی برای شكرگزاری از خداوند منان بايد از توان مالی خود برای رفع مشكلات افراد مستمند استفاده كنند؛ چراكه با انفاق در راه خدا نعمت افزايش خواهد داد.
حجت‌الاسلام لطفی خاطرنشان كرد: ميلاد امام حسن مجتبی(ع) بهانه‌اي است كه افرادی كه قصد كمك و مساعدت به نيازمندان را دارند در قالب افطاری، تهيه جهيزيه و انواع ديگر به همنوعان خود كمك كنند.
به گزارش ايكنا؛ سرهنگ جعفری، فرمانده سپاه ناحيه خنداب در ادامه اين محفل نورانی، ادامه داد: بسيج در همه ميادين از جمله عمران و آبادنی و كمك به افراد بی‌بضاعت خدمات ارزنده و قابل‌قبولی ارائه داده است.
وی ابراز كرد: بسيج در همه زمينه‌ها فعاليت دارد و به هيچ ابرقدرتی باج نخواهد داد و از اهداف عاليه نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع خواهد كرد.
اين مقام مسئول در پايان، ماه مبارك رمضان را زمانی مناسب برای مؤانست با قرآن بيان كرد و گفت: انسان با شنيدن آيات الهی تحول پيدا می‌كند.