صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۵۷۹۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱

گروه سياسی: شورای هماهنگی تبليغات اسلامی با صدور بيانيه‌ای آغاز هفته دولت را به همه دولتمردان و خادمان ملت شريف ايران تبريك و تهنيت گفت.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، شورای هماهنگی تبليغات اسلامی در آستانه فرارسيدن سی‌و‌دومين سالگرد شهادت دولتمردان خادم ايران اسلامی، شهيدان والامقام رجايی و باهنر و ضمن گراميداشت ياد و خاطره آن شهيدان سرفراز، هفته دولت را فرصتی مغتنم برای بازشناسی آثار و انديشه‌های آن دولتمردان شهيد در تدوين نقشه راه دولت‌ها دانست.
در اين بيانيه آمده است: بار ديگر هشتم شهريور با نام ياد و خاطره شهيدان گرانقدر رجايی و باهنر اين دو يار ديرين و صديق و همسنگر در قربانگاه عشق از راه می‌رسد و فضای كشور از عطر دلنشين و رايحه خوش آنان جانی تازه می‌كند.
آنان كه اسوه ايمان و رجا و نماد علم و تقوا در راه پاسداری از ولايت و انقلاب اسلامی با خون پاك خود دفتر افتخارات ايران اسلامی را امضاء كردند.
بدين مناسبت هر ساله همراه با گراميداشت ياد و خاطره آن دولتمردان شهيد و خدوم، دستاوردهای دولت‌های انقلاب اسلامی نيز مورد بررسی و مداقه قرار گرفته و در واقع اصول حاكم بر انديشه و عمل شهيدان رجايی و باهنر سنگ محكمی برای سنجش عملكرد دولتمردان ديروز، امروز و فرداست و فرصتی برای ارزيابی عملكرد دستگاه‌های اجرايی و دواير دولتی است.
از اين روی شورای هماهنگی تبليغات اسلامی از دولت يازدهم می‌خواهد تا همچنان با تكيه بر روی اصول و مفاهيم اصيل انقلاب اسلامی و بهره‌گيری از تمامی ظرفيت های بالقوه و بالفعل نظام و تجارب مفيد ملی و دستاوردهای متراكم دولت‌های قبل، بتواند همچنان در مدار عدالت و پيشرفت و تعالی، كشور را به پيش برده و با نگاهی اصولی و هوشمندانه هم به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل عظيم‌الشأن و هم به واقعيت‌های پيش روی، در روند ساختن دولت، حكومت و تمدن بزرگ اسلامی نقش اساسی خود را ايفا كنند.
در پايان شورای هماهنگی تبليغات اسلامی ضمن گرامی داشت هفته دولت، با تجديد احترام به مقام شامخ و رفيع شهيدان انقلاب اسلامی به ويژه شهيدان والامقام رجايی و باهنر از عموم مردم عزيز و شريف ايران اسلامی خواست تا با حضوری گسترده، انقلابی و انبوه در مراسم بزرگداشت آن شهيدان گرانقدر كه روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفتم و هشتم شهريور در سراسر كشور و پنج‌شنبه هفتم شهريور، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مهديه بزرگ تهران برگزار می شود، با آرمان‌های بلند آن شهيدان تجديدميثاق نمايند.