صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۵۹۷۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

گروه فعاليت‌های قرآنی: عمل به قرآن لازمه مهجوريت‌زدايی از آن است و اكنون وظيفه اصلی همه فعالان قرآنی تبليغ و ترويج آموزهای قرآنی ـ دينی در جامعه است.

حجت‌الاسلام شامل رحيم‌پور، رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان بيله‌سوار‌ در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه اردبيل، گفت: عمل به قرآن لازمه مهجوريت‌زدايی از قرآن است و اكنون وظيفه اصلی همه فعالان قرآنی تبليغ و ترويج آموزهای قرآنی و دينی در جامعه است، چرا‌كه قرآن در ميان مردم در مهجوريت به سر می‌برد.
وی، قرآن را محور و اساس تبليغ دانست و اظهار كرد: اساس ارشاد و تبليغ مردم به دين مبين اسلام به واسطه قرآن و آيات نورانی آن امكان‌پذير است.
حجت‌الاسلام رحيم‌پور با بيان اين‌كه محور ارشاد مردم به دين قرآن است، تصريح كرد: كسانی‌كه از سوی خداوند توفيق تلاوت و حفظ قرآن را پيدا كرده‌اند بايد زكات اين ثروت را در راستای ترويج قرآن كريم ‌بين مردم ادا كنند.
وی تأكيد بر ضرورت به‌كارگيری دستورات و شيوه‌های درست زندگی كه در قرآن كريم ذكر شده است، گفت: اگر كسی با قرآن مأنوس باشد دنيای باطل به‌سوی او نيامده و دچار لغزش نمی‌شود و به طبع آن ناهجاری‌های اخلاقی و آسيب‌های اجتماعی كاهش می‌يابد.
وی با اعلام اينكه، مهجور گذاردن قرآن به‌معنای عدم توجه و تفكر در آيات شريفه قرآن و به‌روز عمل نكردن به دستورات الهی اين مصحف شريف است، ادامه داد: فعاليت‌های سازمان تبليغات اسلامی با محوريت قرآن همواره در نشر فرهنگ غنی اسلام موفق بوده ‌است و در اين راستا با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متنوع و با استفاده از جاذبه‌های قرآنی برای جوانان و نوجوانان آنان را به سوی قرآن‌آموزی و عمل به آن سوق می‌دهد.
حجت‌الاسلام رحيم‌پور در ادامه به ارائه گزارش اجمالی از عملكرد قرآنی اين اداره در سطح شهرستان بيله‌سوار پرداخت و افزود: اداره تبليغات اسلامی بيله‌سوار با همكاری مؤسسه قرآنی‌ الهادی در نيمه اول امسال فعاليت‌های قرآنی از قبيل برگزاری جلسات جزء‌خوانی قرآن ويژه برادران و خواهران در ماه مبارك رمضان، محافل انس با قرآن و شبی با قرآن جلسه دائمی تفسير قرآن در بيله‌سوار و جعفرآباد، جلسه تخصصی تلاوت قرآن، آزمون‌های قرآنی، ختم قرآن در ماه رمضان، برگزاری دوره روخوانی و روان‌خوانی قرآن، اعزام داور و قاری به مسابقات قرآنی اداره تعاون و بسيج شهرستان، تجليل از چهره‌های برتر قرآنی شهرستان را برگزار كرده ‌است.