صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۶۰۸۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵

همزمان با مراسم افتتاحيه پانزدهمين نمايشگاه كتاب ناشران ايران در مشهد مقدس از برگزيدگان دهمين دوره انتخاب كتاب سال خراسان رضوی تجليل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مراسم دهمين دوره انتخاب كتاب سال خراسان رضوی همزمان با مراسم افتتاحيه پانزدهمين نمايشگاه كتاب ناشران ايران در مشهد مقدس با حضور دكتر صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولين استان خراسان رضوی برگزار شد.
در اين مراسم كاظم كاهانی مقدم عضو هيات داوران بيانيه هيات داوران را قرائت كرد در بخشی از اين بيانيه آمده است: ما داوران دهمين دوره انتخاب كتاب سال استان خراسان رضوی با اذعان به وظيفه خطير، حساس و سخت داوری تمام تلاش و همت خود را به حسن انجام اين كار ظريف معطوف داشته ايم تا كتب قابل و ارزشمند در حوزه های مختلف به جامعه علمی معرفی و از خالقان اين آثار فاخر به درستی تقدير گردد. هر چند كتابهای قابل تقدير بسيار بيش از آن است كه در اين دوره معرفی گردد ولی محدوديت های موجود ما را ناچار به انتخاب بالاترين امتياز از بهترين آثار نموده است.
در ادامه اسامی برگزيدگان انتخاب سال قرائت و با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مسوولين از برگزيدگان تجليل به عمل آمد.
در بخش دين كتاب قرآن و زيبايی شناختی نوشته حسن خرقانی، در بخش ادبيات كتابهای سرمه در چشم غزل از غلامرضا شكوهی و كتاب مجموعه داستانهای شاهنامه نوشته حميدرضا نويدی مهر،
در بخش علوم تربيتی بزهكاری اطفال از دكتر مهدی كريمی، در بخش هنر نقش معماری و مجسمه سازی در پويا سازی فرهنگ بصری شهر نوشته مهندس علی اسماعيلی،در بخش علوم اجتماعی مزارات ايران از غلامرضا جلالی، در بخش كودك و نوجوان من می توانم خلاق باشم نوشته زهرا جهانبخش و جواد محقق، اسب حنايی نوشته منيره هاشمی و مثل يك فرمانده نوشته زهرا داوری در بخش ترجمه تاريخواره علوم، سياست، ديوان و هنر در اسلام ترجمه حميدرضا آژير، فلسفه ی علم و دين در اسلام و مسيحيت ترجمه جواد قاسمی، در بخش ويژه روايت دلبری(دفاع مقدس) و از سيد مهدی سيدی نگاهی به جغرافيای تاريخی مشهد(فرهنگ خراسان)از محمد خسروی راد تجليل به عمل آمد.