صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۶۱۵۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
استاندار ایلام:

گروه اجتماعی: مروارید گفت: با توافق مسئولان کشور عراق، ارائه ویزا برای زائران ایرانی در هنگام ورود به این کشور از طریق مرز مهران لغو شد و زائران حسینی می‌توانند بدون داشتن ویزا به کربلا بروند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توافق استاندار واسط و وزارت کشور عراق، ارائه ویزا برای زائران ایرانی در هنگام ورود به عراق از طریق مرز مهران لغو شد و زوار اربعین حسینی می‌توانند بدون داشتن ویزا وارد این کشور شوند.
وی گفت: این تصمیم به منظور تسهیل در تردد زوار از مرز مهران اتخاذ شده و مقرر گردید در ورودی‌های مرز عراق، تردد زوار مشروط به داشتن مهر خروجی پلیس ایران در گذرنامه‌ها باشد.
مروارید افزود: آن دسته از زواری که ویزای ورود به عراق ندارند می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر و فیش 125 هزار ریالی عوارض خروج از کشور، قابل پرداخت در همه شعب بانک ملی پس از اینکه پلیس گذرنامه مستقر در پایانه مرز مهران مهر خروج در گذرنامه آنها ثبت کرد وارد خاک عراق شوند.
استاندار ایلام بیان کرد: امکانات موجود در پایانه مرزی مهران برای تردد 30 هزار زائر در روز مناسب است ولی اگر بخواهیم روزانه تعداد بیشتری از این مرز تردد کنند ممکن است زوار با تأخیر از مرز خارج شوند.
وی اظهار کرد: به همه کسانی که قصد دارند برای شرکت در آئین اربعین حسینی به عراق سفر کنند توصیه می‌کنیم با توجه به فرصت باقی مانده تا روز اربعین، به تدریج و بدون عجله به مرز مهران مراجعه کنند.
مروارید از فراهم شدن امکان اسکان و پذیرایی از زائران در شهرستان مهران با همکاری مردم و مسئولان خبر داد و گفت: هم‌اکنون با برپایی اردوگاه‌های اسکان و تبدیل خانه‌های مردم به صورت خودجوش به بیت‌الحسین(ع) خدمات‌رسانی و پذیرایی از زوار به بهترین شکل در حال انجام است.
یادآور می‌شود، مرز بین‌المللی مهران در 90 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام در آستانه اربعین حسینی مملو از زواری است که برای شرکت در حرکت عظیم پیاده‌روی عازم کربلای معلی هستند.