صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۶۲۲۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
فراهانی در پاسخ به ایکنا؛

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و پزشکی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت، درمان و پزشکی در خصوص افزایش جمعیت، گفت: در این حوزه فعالیت‌های مختلفی در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی دستور کار قرار گرفته است و کارهای پژوهشی و مطالعاتی را در این خصوص آغاز کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و پزشکی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در خصوص آخرین وضعیت سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت، اظهار کرد: تحقق این امر نیازمند اقدامات فرهنگی و تغییر سیاست های گذشته در میان مردم است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت، درمان و پزشکی در خصوص افزایش جمعیت، عنوان کرد: در این حوزه فعالیت‌های مختلفی در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی دستور کار قرار گرفته است و کارهای پژوهشی و مطالعاتی را در این خصوص آغاز کرده ایم.

فراهانی در خصوص وضعیت فرهنگی دانشگاه ها نیز گفت: در رابطه با وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد که دراین راستا طرحی با عنوان خلأ زمان در دست بررسی است، این طرح به منظور جلوگیری از اتلاف وقت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در مسیرهای رفت وآمد این افراد به دانشکده به‌ ویژه در کلان شهرها اجرایی می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و پزشکی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌ها  و برای اجرای طرح خلأ زمان همه دانشجویان علوم پزشکی به صورت متمرکز در یک پردیس در کنار یکدیگر حضور پیدا می‌کنند، ابراز کرد: تاکنون اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای اجرای طرح مذکور زمین مورد نظر برای احداث پردیس را دریافت کرده اند.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به بودجه فرهنگی حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بیان کرد: این بودجه در گذشته به صورت همه جانبه دریافت میشد اما با رایزنی‌های  صورت گرفته این بودجه قرار است جدا از بودجه سرفصل‌های آموزشی اختصاص پیدا کند.