صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۷۴۱۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
امام جمعه ساوه:

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه مهمترین شاخصه اعتقاد به منجی عالم بشریت، انتظار فرج و آمادگی مداوم برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است اظهار کرد: انتظار فرج حضرت ولی عصر(عج) روح حیات سیاسی شیعه و الهام بخش همه حرکات دینی و اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید حسین تقوی، امام جمعه ساوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: انتظار به معنای درنگ در امور، چشم به راهی و نوعی امید به آینده‌ای روشن است.

وی بیان کرد: انسان زمانی می‌تواند حقیقت و مفهوم انتظار را درک کند که خود نیز منتظر و چشم به راه کسی باشد؛ چراکه تا زمانی که منتظر نباشیم وعطش انتظار در وجود ما ایجاد نشود به حقیقت انتظار دست نخواهیم یافت.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اینکه مهمترین شاخصه اعتقاد به منجی عالم بشریت، انتظار فرج و آمادگی مداوم برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است اظهار کرد: انتظار فرج حضرت ولی عصر(عج) روح حیات سیاسی شیعه و الهام بخش همه حرکات دینی و اسلامی اوست.

انتظار فرج تحقق عدالت در جامعه است

امام جمعه ساوه در ادامه با بیان اینکه اقتدار و بالندگی امروز شیعیان مرهون انتظار فرج حضرت ولیعصر(عج) است، افزود: انتظار فرج در حقیقت انتظار حکومت جهانی اسلام و تحقق عدالت در جامعه است.

حجت‌الاسلام تقوی، تصریح کرد: ظلم ستیزی، مبارزه با فساد و عدالت محوری مهمترین ویژگی جامعه منتظرست و در واقع منتظر واقعی مصلح کسی است که خود نیز صالح باشد.

وی ادامه داد: انتظار فرج حضرت مهدی(عج) انقلاب آفرین و زمینه ساز حکومت عدل و ایمان است و وضع موجود، بی عدالتی و تباهی دنیا را نفی و انسان را به زندگی بهتر امید می‌دهد.

تحلیل و تجزیه مفهوم انتظار

امام جمعه ساوه با بیان اینکه تحلیل و تجزیه مفهوم انتظار فرج به‌عنوان اساسی ترین مبحث در مهدویت مطرح است ادامه داد: انتظار احساسی مربوط به آینده‌ای بهتر است؛ بنابراین انسان هر چه تصویر بهتری از آینده داشته باشد؛ قطعاً انتظارش نیز بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: مهمترین وظیفه منتظر امام عصر(عج) این است که همانند یک منتظر واقعی زندگی کند و تمام اعمال، رفتار و گفتارش بیانگر منتظر بودن او باشد.

وی با اشاره به رابطه امید به زندگی و باور به موعود(عج) اضافه کرد: همه تلاش قدرت‌های فاسد این است که امید را از دل‌ امت‌های مسلمان بزدایند؛ چراکه به خوبی به این مهم واقف هستند که اگر انسانی امید نداشته باشد به راحتی به هر ذلتی تن خواهد داد در حالی که در سایه امید انسان هیچ زمانی شکست نخورده و در مقابل ظلم و ستم سر فرود نخواهد آورد.

امام جمعه ساوه در پایان، یادآور شد: جامعه منتظر و مهدوی جامعه‌ای است که گرایش به فساد و سرخوردگی در آن جایی ندارد و مردم آن در مقابل ناامیدی، ظلم و ستم مستکبران زمانه ایستاده و روحیه امید و نشاط درآن موج می‌زند.