صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۷۷۹۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
سرپرست استانداری مرکزی:

گروه اجتماعی: حسن‌بیگی با ابراز نارضایتی از عدم وجود مساجد در برخی شهرک‌های اراک با وجود جمعیت قابل توجه، اضافه کرد: با تشکیل کمیته عمرانی این معضل بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شکرالله حسن‌بیگی، سرپرست استانداری مرکزی، امروز، 9 بهمن در نشست شورای اقامه نماز استان ضمن تبریک فرارسیدن خجسته زاد روز امام حسن عسگری(ع)، گفت: ائمه اطهار(ع) با گفتار و منش خویش درس ایمان و تقوای الهی به جوامع بشری آموختند.

وی با بیان اینکه تربیت جوانان پایبند به نماز و اعتقادات دینی زمینه پویایی نظام را فراهم می‌کند، اظهار کرد: اشاعه فرهنگ نماز در سال‌های آینده بازتاب قابل توجهی خواهد داشت.

حسن‌بیگی در ادامه به سخنان رئیس جمهور در رابطه با اشاعه فرهنگ نماز اشاره کرد که با وجود کمبودهایی که داریم از نماز کم نگذارید، گفت: خوشبختانه به برکت نظام و انقلاب نماز از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری مسئولان به شمار می‌رود و از هر فرصتی برای توسعه این فریضه الهی استفاده می کنند.

وی در ادامه سخنان خویش به اختصاص فعالیت‌های عمرانی مساجد به کمیته عمران نیز اشاره کرد و گفت: اگر فعالیت این حوزه به معاون عمرانی استانداری واگذار شود به راحتی امور مربوط به مساجد و حسینیه‌ها ساماندهی خواهد شد.

حسن بیگی اظهار کرد: در این کمیته می‌بایست کار مطالعاتی برای شناسایی مناطق پرجمعیت، بازسازی و تعمیر، وضعیت زمین مساجد و حسینه‌های سطح استان انجام شده و برای ساخت آنها از کمک‌های مردم خیر بهره گرفت.

سرپرست استانداری مرکزی با ابرازنارضایتی از عدم وجود مساجد در برخی شهرک‌های اراک با وجود جمعیت قابل توجه، اضافه کرد: با تشکیل کمیته عمرانی این معضل بررسی خواهد شد.

حسن بیگی با تأکید بر اینکه در مناطق و مکان‌هایی که قیمت زمین بالا است و خیران توان تهیه زمین برای ساخت مسجد را ندارند دولت می‌تواند در تأمین خرید زمین همکاری لازم را داشته باشد، افزود: پس از تشکیل کمیته عمرانی مساجد ادارات مسکن و شهرسازی، شهرداری، اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد کار مطالعاتی، اجرایی و عملیاتی را به انجام دهند.

سرپرست استانداری مرکزی ضمن تأکید بر لزوم اقامه نماز در مراکز آموزشی، ادارات و نهادهای دولتی، اظهار کرد: لازم است روحانیون برای جذب و ترغیب جوانان به اقامه نماز وارد عمل شده و از برنامه‌های جذاب استفاده کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خویش با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر امسال در قالب 4500 برنامه اجرایی می‌شود، اظهار کرد: نسل جوان نیاز دارد تا با اهداف و ارزش‌های نهادینه شده در انقلاب بیش از پیش آشنا شود؛ ازاین رو از این فرصت می‌توان در راستای تبیین ابعاد انقلاب به جوانان استفاده کرد.

حسن‌بیگی در ادامه با بیان این مطلب که ارائه گزارش عملکرد به مردم به جوانان تفهیم می‌کند که انقلاب ساده به دست نیامده و برای حفظ آن باید تلاش کرد، افزود: جوانان با ورود در حوزه برنامه‌های ستاد دهه فجر جوانان را در ادامه راه شهدا و امام شهدا ثابت قدم تر می کند.

به گفته وی، امروز وظیفه ماست تا در راستای مبانی و اصول انقلاب و اسلام گام برداریم؛ بنابراین بدین‌وسیله خواهیم توانست پیام انقلاب را نه‌تنها به جوانان بلکه به جوانان جهان برسانیم.

این مقام مسئول در پایان از سخنان خویش ضمن تقدیر از فعالیت شورای اقامه نماز استان، برگزاری جلسات ماهانه توسط اعضای این شورا را خواستار شد و افزود: نشست صمیمی بین اعضای موجبات گسترش اقامه نماز اول وقت بین مراکز آموزشی، فرهنگی و اداری را نیز فراهم می کند.