صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۸۲۳۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
آسوده تأکید کرد:

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان خرید اوراق وقفی را سبب کمک به بیماران سرطانی و ساخت هرچه سریع‌تر بیمارستان موقوفه آیت‌الله خوانساری اراک بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان  مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  دلیجان عصر روز گذشته، 19 بهمن‌ماه در دیدار با رئیس شبکه بهداشت و درمان و معاون بانک ملت این شهرستان که در رابطه با اوراق وقف برگزار شد، بر اهمیت فروش اوراق وقفی و آگاهی مردم از چگونگی این اوراق تأکید کرد و گفت: خرید این اوراق راهی برای کمک به ساخت پروژه طرح گسترش بیمارستان تخصصی سرطانی آیت‌الله خوانساری اراک است.

وی با اشاره به اهمیت وقف و فرهنگ‌‌سازی آن در جامعه، افزود: وقف سنت حسنه و صدقه جاریه‌ای است که اگر به‌صورت یک فرهنگ در جامعه دربیاید، بسیاری از مشکلات جامعه را حل خواهد کرد.

آسوده ترویج وقف دسته‌جمعی و مشارکت آحاد مردم در این امر خداپسندانه را ضروری دانست و بیان کرد: افرادی که توان مالی برای انجام وقف را ندارند می‌توانند به‌صورت دسته جمعی در این کار خیر و خداپسندانه شرکت کنند.

وی یکی از راه‌های وقف کردن و مشارکت در این امر معنوی به‌صورت دسته‌جمعی را خریداری اوراق وقف در راستای کمک به بیماران سرطانی دانست.

رئیس اداره اوقاف دلیجان اظهار کرد: خیّران و نیکوکاران و همه افراد جامعه می‌توانند با تهیه و مشارکت حتی با مبالغ اندک نام خود را در زمره واقفان ثبت و ضبط کنند و در راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان تخصصی آیت‌الله خوانساری مشارکت داشته و مرهمی بر دل بیماران و بستگان این عزیزان در درمانشان شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: هر قدمی در این راستا برداشته شود و شخصی در سطح شهرستان مشارکت داشته باشد، شما مسئول مربوطه مأجور خواهید بود.

ابراهیمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان دلیجان نیز در سخنانی آمادگی تمامی کارکنان، پرستاران و پزشکان را در این کار خیر اعلام کرد.

این مقام  مسئول در پایان یادآور شد: به زودی جلسه‌ای با حضور رئیس اداره اوقاف شهرستان برای مجموعه کارمندان، پزشکان و کارکنان برگزار می‌شود تا اهداف این طرح بیان و این اوراق در سطح شهرستان تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود.

یادآور می‌شود، سقف ریالی مبلغ عرضه در شعب بانک‌های ملت حداقل یک میلیون ریال معادل یکصد هزارتومان است که بر اساس قرارداد صلح به‌منظور وقف منتشر می‌شود.

یادآور می‌شود، فاز دوم این بیمارستان در مساحتی به زیربنای حدود 4000 مترمربع و تعداد 64 تخت در شهر اراک احداث می‌شود و کلنگ احداث این طرح نیز با حضور مسئولان کشوری و استانی به زمین زده شد.