صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۲۰۳۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ضعف آموزش را یکی از مشکلات اصلی فعالیت‌های قرآنی در استان دانست و گفت: آموزش باید در اولویت فعالیت‌های قرآنی استان قزوین قرار بگیرد.

حجت‌‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به تکرار هر ساله نفرات برتر مسابقات قرآن در استان قزوین اظهار کرد: ما در استان مشکل ناداوری نداریم و اگر متسابق ما بتواند توان خود را به نمایش بگذارد مطئناً به لحاظ امتیازی، امتیاز لازم را کسب کرده و معرفی خواهد شد.

وی عنوان کرد: باید بپذیریم در حال حاضر و با توجه به شرایط  ظرفیت استان قزوین در همین سطح است و بارها نیز تأکید کرده‌ایم که متسابقین استان باید در کلاسهای تجوید، صوت، لحن و کلاس‌های مربوط به حوزه فعالیتی خود حضور پیدا کنند و آموزش بیبند.

حجت‌‌الاسلام نوروزی ادامه داد: وقتی متسابق در کلاسی شرکت نمی‌کند و برای کسب و افزایش سطح آگاهی خود وقت لازم را نمی‌گذارد قطعاً عناوین گذشته خود را تکرار خواهد کرد و شاهد وضعیت کنونی خواهیم بود.

وی تقویت حوزه آموزش قرآنی در استان قزوین را خواستار شد و بیان کرد: فعالین قرآنی باید بتوانند با حضور در کلاس‌های مورد نیاز سطح خود را از سطح کنونی تغییر دهند در غیر این‌صورت نباید انتظار نتایج خارق‌العاده‌ای را در حوزه مسابقات قرآنی داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: وقتی از متسابقین سوال می‌کنیم که از سال گذشته تا به امروز چه اقدامی برای افزایش سطح دانش و یا آگاهی خود انجام داده‌اید می‌بینیم که هیچ چیزی در پرونده آموزش وی نیست و تنها با دانش سالیان گذشته خود راهی مسابقات استان شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در مسابقات کشوری نیز استان قزوین جایگاه مناسبی ندارد، افزود: قاریان و فعالان قرآنی استان‌های دیگر برای ارتقاء سطح خود وقت می‌گذارند، تلاش می‌کنند و در نهایت هم نتیجه مطلوبی را کسب می‌کنند.

نوروزی راه برون رفت از وضعیت فعلی را برگزاری کلاس‌های آموزشی در استان دانست و اظهار کرد: این کلاس‌ها باید توسط شورای عالی قرآن فعال شود تا شاهد تقویت سطح جامعه قرآنی باشیم.

وی با بیان اینکه با اساتید استانی به نتیجه مطلوب می‌رسیم، یادآور شد: حضور اساتید کشوری هر چند کوتاه در استان و آشنایی با علوم روز قرآنی می‌تواند راهگشای مشکلات حال حاضر و زمینه‌ساز ارتقای سطح جامعه قرآنی باشد.