صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۲۸۱۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
حسینی:

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه با گنجاندن محبت الهی در قلب آدمی، جایی برای هوس‌های کذایی باقی نمی‌ماند، تأکید کرد: ظرفیت وجودی فرزندانمان را با قرآن پر کنیم تا از هجمه‌های فرهنگی مصون بمانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی روز گذشته، 19 اردیبهشت‌ماه در آئین تجلیل از برگزیدگان استانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: متاسفانه قرآن در کشور ما مظلوم واقع شده و نبود متولی واحد در این خصوص به یک معضل تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوئیم به نام قرآن وزارت‎خانه داشته باشیم، چراکه این موضوع در پیچ و خم‎های اداری معطل می‎ماند اما داشتن متولی واحد برای قرآن می‎تواند راه‎حل بسیاری از مشکلات موجود باشد.

وی ادامه داد: همه خود را داعیه‎دار برنامه‎های قرآنی می‏دانیم و از فعالیت‌ها و آموزش‎های قرآنی سازمان متبوع خود آمار می‌‎دهیم، اما آیا خروجی این برنامه‌‎ها درجامعه همانند آمارهایمان قابل مشاهده است؟.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به هجمه‎های فرهنگی علیه کشور گفت: امروز نوجوانان و جوانان ما در برابر هجمه‎های عظیم فرهنگی غرب قرار دارند و نباید از نظر دور داشت که دو محیط متضاد خوب و بد یکجا جمع شدنی نیست و باید ظرف وجودی فرزندانمان را مملو از قرآن کنیم.

این مقام استانی با تأکید براینکه با گنجاندن محبت الهی در قلب آدمی، جایی برای هوس‌های کذایی باقی نمی‌ماند، افزود: ظرفیت وجودی فرزندانمان را با قرآن پر کنیم تا از هجمه‌های فرهنگی مصون بمانند.

وی بر لزوم ارزش نهادن به نوجوانان و جوانان قرآنی تأکید کرد و یادآور شد: متاسفانه ما آن‌چنان که باید و شاید از داشته‎های خود مراقبت نمی‎کنیم؛ برای مثال نوجوانان ما در سطح دنیا در مسابقات قرآنی افتخارآفرینی می‎کنند اما آنچنان که شایسته است نمی‎توانیم به وظیفه خود درقبال آنان عمل کنیم.

وی با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز گفت: برگزاری باشکوه این مسابقات یکی از افتخارات سال 93 بود و ما توانستیم با دست خالی مسابقات را در سطح مطلوبی برگزار کنیم.

حسینی تصریح کرد: استقرار 700 نفر متسابق و فعال قرآنی در استان هزینه سنگینی را داشت که متاسفانه تا به امروز ریالی به حساب اداره‌کل اوقاف در این مورد واریز نشده است و سازمان‎‏های حمایت کننده نیز تنها 215 میلیون تومان از هزینه بیش از یک میلیاردی را پرداخت کرده‎اند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از برگزیدگان استانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر و تجلیل شد.