صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۰۶۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

گروه سیاسی: امام جمعه قزوین بیان کرد: قدرت شکست‌ناپذیر الهی و ملت، پشتیبان تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است بنابراین عزیزان مذاکره کننده مبادا ضعیف سخن گفته، سهل انگاری کرده و یا به راحتی به دشمن امتیاز دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌‎فقیه در استان قزوین روز گذشته، 1 خرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجد‌النبی(ص) این شهر برگزار شد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم باشکوه و مقتدرانه فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه تربیت پاسدار امام حسین(ع) عنوان کرد: امروز با دو فرهنگ روبرو هستیم که یکی فرهنگ استکباری، زیاده خواهی، سلطه‌گری، فرهنگ خون‌خواری و کشتار جمعی  است و این فرهنگی است که سوریه و عراق را با آن سابقه تمدنی به وسیله عوامل خود به نام داعش به خرابه و ویران‌های تبدیل کرده و از طریق همین فرهنگ است که آمریکا در یمن به وسیله نوکر خود عربستان سعودی دست به کشتار و جنایت می زند.

وی افزود: در مقابل فرهنگ استکباری که به هر جا پای گذاشته ویرانی و خرابی به جا گذاشته فرهنگ عدالت و ایمان قرار دارد که فرهنگ حمایت از مستضعفان، فداکاری و ایثار است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: وقتی که خبر مرگ معاویه به مدینه رسید، به امام حسین(ع) پیشن‌هاد بیعت داده شد اما ایشان فرمودند که بیعت باید به جای تاریکی شب در روز و در حضور مردم انجام شود تا مردم هم از آن آگاه شوند.

نماینده ولی‌‎فقیه در استان قزوین ادامه داد: انتظار داریم که تیم مذاکره‌کننده کشورملت را در جریان مذاکرات قرار دهند چرا که امروز نمایندگان، مردم عادی و حتی خواص مردم هم در جریان جزئیات مذاکرات نیستند تا بتوانند از آن پشتیبانی کنند.

وی افزود: در صورتی که مردم از جزئیات مذاکرات، آگاه شوند اگر روند مذاکرات به نفع کشور باشد مردم از مذاکرات و تیم هست‌های حمایت کرده و اگر به ضرر کشور باشد در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن و قراردادی که باعث عقب ماندگی و تسلط دشمن بر کشور می شود خواهند ایستاد.

حجت‌الاسلام عابدینی بیان کرد: مردم ایران، اگر حزبی و جناحی هم باشند در پاسداری از منافع ملی، حیثیت، عزت و استقلال شان اتحاد دارند و برای دفاع از آن اختلافات را کنار می گذارند.

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه ملت حامی و پشتیبان تیم مذاکره کننده هستند، گفت: قدرت شکست‌ناپذیر الهی و ملت، پشتیبان تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است بنابراین عزیزان مذاکره کننده مبادا ضعیف سخن گفته، سهل انگاری کرده و یا به راحتی به دشمن امتیاز دهند.

نماینده ولی‌‎فقیه در استان قزوین تاکید کرد: تیم هسته ای مذاکره کننده قوی کشورمان بداند که یک ملت 80 میلیون نفری بسیجی پایه کار آماده قیام برای عزت و اقتدار اسلام و ملتی که آمریکا از سلاح‌های پیشرفته آن‌ها به شدت واهمه دارد پشتیبان آن‌ها هستند و این ملت هر کوتاهی و امتیازدهی به دشمن را به هیچ عنوان نخواهد بخشید.

آمادگی شلیک 80 هزار موشک به طرف تلاویو بر اساس فرهنگ مقاومت

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد: فرهنگ مردم ایران، فرهنگ مقاومت و عدم بیعت با سردمداران کفر و نفاق و استکبار بوده و این فرهنگی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم بر اساس آن شکل گرفته است.

نماینده ولی‌‎فقیه در استان قزوین تصریح کرد: بر اساس فرهنگ مقاومت، رژیم اشغالگر قدس بداند که هم اکنون 80 هزار موشک آماده هستند تا یکباره  شهر تلاویو را مورد اصابت قرار دهند و به غیر از این، شهر‌های دیگر این رژیم هم دارای سهمیه‌های خاص خود از موشک ‌ها هستند.

حمایت از رهبری با اقتدا به حضرت اباالفضل العباس(ع)

وی با تبریک روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز دفاع از امام و رهبر و دین را از خصوصیت و ویژگی اصلی حضرت ابالفضل(ع) بر شمرد و گفت : دشمنان خیال می کنند که می توانند به صرف نشان دادن پول‌هایی که از ایران به سرقت برده اند ایمان ملت را بگیرند یا استقامت شان را بشکنند که در این موقع است که باید ملتی که پیرو راه حضرت ابوالفضل (ع) است در برخورد با توطئه ‌ها و دسیسه‌های دشمنان برای حمایت از رهبر و آرمان‌های دینی به میدان بیایند.


مبارزه با دشمن با الگوگیری از فرهنگ شهادت

حجت‌الاسلام عابدینی با تبریک میلاد امام حسین(ع) گفت: سرنوشت امام حسین(ع) به ملت ما یاد داد که اگر به ش‌هادت برسیم، اگر فرزندانمان کشته شود، اگر بازماندگان ما را به اسارت ببرند تا پای دین ایستاده ایم و اگر تیر دشمن بر چشمانمان بنشیند و اگر سرمان شکافته شود دست از وفاداری بر نمی داریم.

وی افزود: ملت ایران، درس‌های یاد گرفته شده از فرهنگ امام حسین(ع) را در 8 سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند و فرهنگ خود را به دشمن ثابت کردند و آن‌ها هم می دانند که با چنین ملتی مواجه هستند.

جنگ‌های نیابتی، سیاست جدید استکبار در منطقه

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به اوضاع منطقه خاورمیانه گفت: سیاست جدید آمریکا ایجاد جنگ‌های نیابتی در منطقه است و امروز شاهد هستیم که عربستان نوکر امریکا به یمن حمله کرده و ملت آن را به خاک و خون کشیده است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اماده است تا هر شیطنتی را با جواب شکننده، کوبنده و پشیمان کننده بدهد که اتخاذ روش‌های دیپلماسی مقتدارنه و کوبنده و سیاست‌های اقتصادی و نظامی قوی لازمه این کار است.

نماینده ولی‌‎فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ایران، کشوری غنی از لحاظ اقتصادی است و علی رغم اینکه امروز به مرحله ای رسیده ایم که به کشور‌های دیگر هم می کنیم مسئولان اقتصادی باید پایگاه‌های اقتصادی مستحکمی را در مقابله با نقشه‌های دشمن ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام   عابدینی اظ‌هار کرد: در مسائل نظامی گاهی اوقات دشمن غافل است و یادش می رود که با چه قدرتی روبرو است که در این مورد باید توانمندی‌های موشکی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را به آن‌ها گوشزد کرد تا غلط کنند که دوباره حرف بازدید از مراکز نظامی و امثال آن را مطرح کنند .

وی افزود: ذکر چنین مسائلی برای دشمن دردساز خواهد شد و باید کاری کنیم که دشمن از گفته خود پشیمان شود.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: برای بی اثر کردن توطئه‌های دشمنان باید اقشار مختلف مردم نشان دهند که همواره در کنار رهبری با عزت و اقتدار در همه صحنه ‌ها حضور داشته و با تاثیرگیری از فرهنگ امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) از حیثیت نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده و این کشور را به صاحب اصلی آن بسپاریم.

تکیه بر توانمندی‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی راه غلبه بر تحریم‌ها

امام جمعه قزوین با تاکید بر استفاده از توانمندی‌های داخلی در حل مشکلات کشورگفت: برای مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشور باید بر قدرت و توانمندی‌های داخلی مان تکیه کنیم که با حمایت خدای متعال به طور قطع این نقشه دشمن را هم نقش برآب خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام عابدینی ادامه داد: تن‌ها نگرانی ما در برخورد با مشکلات فقط تکیه بر دشمن است و در صورتی که به دشمن تکیه کنیم خداوند متعال ما را به آن‌ها واگذار می کند.

نماینده ولی‌‎فقیه در استان قزوین تاکید کرد: تن‌ها راه مقابله با تحریم، اقتصاد مقاومتی است و در صورت تکیه به خداوند، توانمندی‌های داخلی و اعتماد بر مردم، جوانان و دانشمندان داخلی به طور یقین از این گردنه هم عبور خواهیم کرد.

تاریخچه طولانی محاصره اقتصادی و برکات این موضوع برای کشور

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به تاریخچه تحریم و محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا عنوان کرد: محاصره اقتصادی ، مسئله امروز و دیروز نیست بلکه مساله ای است که از همان موقع که آمریکایی‌های گردن کش و جاسوس را در لانه جاسوسی شان به اسارت گرفتیم و کردن شان را شکستیم و هیبت شان را ریختیم شروع شد که تا امروز هم وجود دارد و مشاهده می کنیم که آن‌ها نه تن‌ها هیچ غلطی نکرده بلکه از این بعد هم هیچ غلطی نخواهند توانست انجام دهند.

وی افزود: به برکت محاصره و فشار‌های اقتصادی، ایران اسلامی امروز به کشوری قدرتمند بدل شده است و ملت و مخصوصا دانشمندان جوان ما تهدید محاصره را تبدیل به فرصت کرده اند و امروز هم علی رغم این فشار‌ها می توانیم از این فرصت برای خیز‌های بلند اقتصادی در جهت پیشرفت در زمینه‌های مختلف استفاده نماییم.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: شرط تبدیل تهدید‌ها به فرصت این است که ما امیدمان را کاملا از دشمن برداریم و باید توجه کنیم که در این جریان، مذاکره جای خود را دارد اما لازمه اش نیست بنابراین باید با عدم دلبستگی به مذاکرات با عزت و اقتدار در این مسیر قدم برداریم.

تکیه بر توانمندی‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی راه غلبه بر تحریم‌‌ها

امام جمعه قزوین با تاکید بر استفاده از توانمندی‌های داخلی در حل مشکلات کشورگفت: برای مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشور باید بر قدرت و توانمندی‌های داخلی مان تکیه کنیم که با حمایت خدای متعال به طور قطع این نقشه دشمن را هم نقش برآب خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام عابدینی ادامه داد: تن‌ها نگرانی ما در برخورد با مشکلات فقط تکیه بر دشمن است و در صورتی که به دشمن تکیه کنیم خداوند متعال ما را به آن‌ها واگذار می کند.

نماینده ولی‌‎فقیه در استان قزوین تاکید کرد: تن‌ها راه مقابله با تحریم، اقتصاد مقاومتی است و در صورت تکیه به خداوند، توانمندی‌های داخلی و اعتماد بر مردم، جوانان و دانشمندان داخلی به طور یقین از این گردنه هم عبور خواهیم کرد.

ایجاد اشتغال برای جوانان، الویت اول مسئولان باشد

وی با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر(ع) و تبریک روز جوان گفت: با نگاهی به جوانان مملکت متوجه می شویم که هر روز که می گذرد ، رشد، بالندگی، عقلانیت و اخلاق در جوانان مملکت بیشتر شده و هر روز جوانان ما از نظر ایمانی و علمی به جایگاه‌های رفیعی می‌رسند.

نماینده ولی‌‎فقیه در استان قزوین نقش شغل را در زندگی جوانان را امری مهم ذکر کرد و گفت: مسئله شغل در شخصیت جوانان دارای ارزش و اهمیت زیادی است به طوریکه ازدواج، اخلاق و رفتار جوان با شغلش معلوم می شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مبارزه با فقر و بیکاری موضوعی نیست که یک روزه حل شود و ضمن تشکر از زحمات مسئولان، درخواست این است که ایجاد اشتغال برای جوانان را جدی گرفته و این موضوع را جزو الویت‌های اصلی مسائل و برنامه‌های مربوط به جوانان قرار دهند.

به کمک خانواده‌های زندانیان بشتابیم

نماینده ولی‌‎فقیه در استان قزوین با اشاره به روز حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: بسیاری از افراد زندانی را کسانی تشکیل می دهند که مظلوم واقع شده و بر اثر فریب یا بدهکاری که از طرف قانون مستلزم زندان است هم خود گرفتار شده اند و هم خانواده‌های آنان در معرض آسیب قرار دارند که همه مردم  در برابر آن‌ها مسئولیت دارند و باید به کمک آن‌ها شتافته شود.