صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۱۰۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

گروه فعالیت‌های قرآنی: ایکنای خراسان رضوی به مناسبت نیمه شعبان، ترتیل آیات آغازین سوره قصص را که در ارتباط با حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است، با صدای مرحوم محمدعلی اوحدی، در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حاج محمدعلی اوحدی در سال 1320 در کربلا متولد شد و نزد اساتیدی همچون مصطفی اسماعیل، محمدصدیق منشاوی، شحات محمد انور، ابوالعینین شعیشع، عبدالباسط محمد عبدالصمد، بدرحسین و محمد طوخی آوای دلنشین قرآن را به لحن عربی تعلیم گرفت و بارها با اجرای تلاوت در نزد اکبرالقراء مصر، مصطفی اسماعیل به تلاوت پرداخت و مورد تحسین و تشویق ایشان قرار گرفت.

این پیشکسوت قرآنی با کوله‌باری از آموزه‌های قرائت قرآن وارد ایران شد و شاگردان زیادی برای جامعه قرآنی کشور تربیت کرد که سعیدطوسی، جواد رفیعی، سعید مشمول، قاریان بین‌المللی کشورمان، سیدعبدالرضا معینی، محمدکاظم محمدزاده و کاظم گرامی حافظان بین‌المللی از جمله شاگردان مرحوم اوحدی به شمار می‌روند.

مرحوم اوحدی در دهه 60 اقدام به ضبط ترتیل کامل قرآن کریم می‌کند و هم اینک پس از سال‌ها ضبط این ترتیل، ایکنای خراسان رضوی اقدام به بارگزاری تلاوت‌های این استاد کرده است.

به مناسبت نیمه شعبان، ترتیل این استاد بزرگوار از آیات 1 تا 5 سوره قصص که در ارتباط با حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است انتخاب شده است.

این ترتیل ماندگار را می‌توانید از فایل صوتی زیر دریافت کنید.

http://static.iqna.ir/1/editor/201506/20_1.mp3