صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۱۳۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

گروه اجتماعی: سخنگوی تشکل فرزندان شاهد و ایثارگر گیلان با بیان اینکه خانواده‌های شهدا فارغ از جهت گیری‌های سیاسی هستند و فراجناحی عمل می‌کنند، افزود: خانواده‌های شهدا به جهت پیوند خونینی که با اسلام دارند روحشان برای ادامه راه شهدا آماده‌تر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مرتضی فلاح، فرزند شهید، مشاور و سخنگوی تشکل فرزندان شاهد و ایثارگر استان گیلان عصر روز گذشته، 20خرداد در اولین همایش فرزندان شاهد و ایثارگر که در تالار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه جنگ نرم تغییر محاسبات طرف مقابل، تضعیف اراده، ایجاد ناامیدی، ایجاد تردید در دل‌ها و ایجاد اختلاف است، اظهار کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، ارتقای سطح معرفت و امید اقدامات لازم برای مقابله با جنگ نرم هستند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی هستند و فراجناحی عمل می‌کنند، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری خانواده‌های شهدا به جهت پیوند خونینی که با اسلام دارند روحشان برای ادامه راه شهدا آماده‌تر است.

فلاح با اشاره به اهداف و آرمان‌های شهدا و ایثارگران که برای دفاع از آنها از جان خود گذشتند، تصریح کرد: ولایت‌پذیری، ازخودگذشتگی، ایثار، شجاعت، دوری از دنیاطلبی و عافیت‌طلبی سیره عملی شهدا و ایثارگران بوده است.

مشاور افتخاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه ولایت‌پذیری اولین و مهم‌ترین اصل برای ادامه راه شهداست، تاکید کرد: برای ولایت‌پذیر بودن باید گوش به فرمان نائب برحق امام زمان در عصر حاضر باشیم و شناخت ایشان و آرمان‌هایشان را اولویت اصلی خود در زندگی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه فرزندان شاهد و ایثارگر رسالت سنگینی بردوش دارند، ادامه داد: فرزندان شاهد و ایثارگر باید نسبت به راه پدرانشان افتخار و مباهات داشته باشند و تحصیل علم را تا بالاترین درجات هدف خود در زندگی قرار دهند تا مانع از هرگونه گزافه گویی از سوی دشمنان شوند.

فرزند شهید فلاح با بیان اینکه فرزندان شاهد و ایثارگر باید خودسازی از طریق ارتباط با قرآن را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند، بیان کرد: فرزندان شاهد و ایثارگر باید بعنوان ذخایر انقلاب و دوران دفاع مقدس باشند زیرا جنگ همچنان ادامه دارد و فقط سنگر تغییر کرده است.

مشاور و سخنگوی تشکل فرزندان شاهد و ایثارگر استان گیلان با بیان اینکه فرزندان شاهد و ایثارگر باید نقد و نظارت مستمر بر کشور و تعامل سازنده با آن داشته باشند، یادآور شد: بنیاد شهید ستون و خیمه خانواده‌های شاهد و ایثارگر است و تضعیف این نهاد تضعیف اهداف و مطالبات ما می‌باشد. لذا باید در جهت همکاری و تلاش همه‌جانبه با این نهاد ارزشمند تمام تلاش خود را به کار گیریم.

وی با اشاره به فرمایشات امام مبنی بر اینکه رضایت خانواده‌های شهدا مصل ورود انسان به بهشت است، بیان کرد: همه باید یاد و خاطره شهدا را حتی با ذکر یک صلوات زنده نگه داریم، مسئولین باید نسبت به خانواده شهدا دلسوز باشند زیرا خانواده‌های معظم شهدا عقبه شهدا هستند.

فلاح با تاکید بر لزوم برخورد کرامت‌آمیز با خانواده‌های شاهد و ایثارگر که عزیزان خود را در مسیر اسلام و انقلاب فدا کردند، خاطرنشان کرد: فرزندان شاهد و ایثارگر باید کاری کنند که دشمنان از خانواده شهدا مایوس شوند.