صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۲۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳

گروه اجتماعی: برای جذب حامی یتیمان و نیازمندان، طرح اکرام ایتام، محسنین و طاها در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اجرایی شده است.

حجت‌‌الاسلام ابوالقاسم محمودی، مسئول جذب حامیان طرح اکرام ایتام، محسنین و طاها کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از ثبت‌نام این سه طرح در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برای کمک به نیازمندان و یتیمان خبر داد.

وی با اشاره به طرح ایتام اکرام اظهار کرد: این طرح مختص یتیمان بوده و خیرانی که در این طرح ثبت‌نام می‌کنند به مدت یک سال ماهیانه 30 هزار تومان هزینه برای حمایت از این افراد متقبل می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمودی در خصوص طرح محسنین نیز گفت: این طرح نیز مختص کودکان فقیر و نیازمند بوده است، طرح طاها نیز زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) اجرا می‌شود، این طرح برای حمایت از کودکان یتیم بوده و به نوعی بیمه عمر برای آن‌ها است.

وی با اشاره به طرح طاها اجرایی شده است که در این قالب 14 حامی تعهد می‌دهند به مدت یک سال ماهیانه 30 هزار تومان برای یتیمان واریز کرده و این مبلغ جهت بیمه عمر و سرمایه در بیمه پاسارگاد ذخیره شده و در سنین نیاز بلوغ برای اشتغال به وی داده می‌شود.

مسئول جذب حامیان طرح اکرام ایتام، محسنین و طاها کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی یادآور شد: تاکنون 70 هزار حامی در طرح اکرام ایتام برای حمایت از نیازمندان جذب شده‌اند، این حامیان تعهد دارند حداقل به مدت یک سال از این نیازمندان حمایت کنند اما این کمک دو تا سه سال ادامه پیدا می‌کند، ضمن اینکه در این طرح امکان ملاقات بازدید از ایتام نیز وجود دارد

وی با بیان اینکه خراسان رضوی 50 هزار کودک یتیم نیاز دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه مبلغ 30 هزار تومان برای حمایت از این کودکان کم بوده برای هر نفر 4 الی 5 حامی جذب می‌شود تا نیازهای آن‌ها برطرف شود.

حجت‌الاسلام محمودی اضافه کرد: حامیان طرح اکرام ایتام به وسیله شماره کارتی که کمیته امداد امام خمینی(ره) در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، مبلغ مورد نیاز را واریز کنند تا به صورت آنلاین به حساب فرد نیازمند مورد نظر واریز شود، همچنین حامیان می‌توانند از تمام اطلاعات فرزند حامی خود مطلع باشند.

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همچون هر سال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد غرفه اکرام ایتام را دایر کرده است تا حامیانی که می‌خواهند در این طرح شرکت کنند، در قالب این غرفه در این طرح همکار شوند.

مسئول جذب حامیان طرح اکرام ایتام، محسنین و طاها کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه پایگاه‌های این طرح در تمام مساجد سطح شهر، ادارات و کانون‌های پرتردد پارک‌ها و بوستان‌ها دایر است لذا حامیان می‌توانند با حضور در این پایگاه‌ها از این خیر و برکت برخوردار شوند.