صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۲۶۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

گروه اجتماعی: مرمت گنبد طلای حرم مطهر حضرت زینب کبری(س)از اواسط خردادماه امسال با مشارکت بانوان خوزستانی آغاز شد و در حال حاضر در مراحل پایانی خود قرار دارد.

امیدوار آقایی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به واگذاری پروژه ترمیم و بازسازی عتبات عالیات به خوزستان گفت: یکی از نقاط آسیب‌دیده حرم حضرت زینب(س)، گنبد حرم بود که در مرحله اول بازسازی، کارهای سیاه‌زدایی و طلاکاری قسمت‌آسیب دیده انجام شد.

وی با بیان اینکه این کار اواسط سال گذشته انجام شد، افزود: در مرحله دوم کار اساسی ترمیم گنبد از خرداد ماه امسال انجام شد. در این مرحله لاک محافظ طلای گنبد که به مرور زمان دچار سوختگی و آسیب شده بود، برداشته و شست‌وشوی کامل شد. همچنین نقاط آسیب‌دیده هم بر اثر حوادث تروریستی و هم به واسطه مرور زمان، کامل بازسازی و طلاکاری شد و نهایتاً پس از عید فطر پوشش گنبد با استفاده از فناوری نانو انجام می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان با اشاره به مشارکت مردم استان خوزستان در بازسازی حرم حضرت زینب(س) ادامه داد: یک کیلو و سیصد گرم مجموعه طلاهایی است که برای اصلاح و ترمیم طلاکاری گنبد استفاده شد. این طلاها از سوی بانوان خوزستانی به این امر اختصاص یافته بود که عین طلاهای اهدایی ذوب و برای طلاکاری گنبد استفاده شد.

آقایی در مورد طراحی مسقف کردن حرم حضرت زینب(س) نیز گفت: این طرح توسط چند نفر از مهندسان جوان استان در حال انجام است که پس از طراحی و تصویب توسط ستاد مرکزی و تولیت حرم، عملی خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود در این زمینه از اعتماد مردم استان به ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکر کرد.