صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۳۷۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مریوان از ثبت نام ۸۰۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم این شهرستان خبر داد.

سیروان محقق، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مریوان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از ثبت‌نام 800 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم این شهرستان خبر داد و گفت: با ثبت 800 قرآن آموز در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سهمیه سال 94 این شهرستان تکمیل شد.
وی با اشاره به اینکه 311 نفر از ثبت‌نام شدگان این طرح بانوان و 489 نفر را آقایان تشکیل داده‌اند، افزود: در پایان سال به نفرات برگزیده طرح جوایزی نفیسی تعلق خواهد گرفت
محقق با اشاره به اینکه اکثر قرآن‌آموزان این شهرستان جوانان و نوجوانان هستند، اعلام کرد: خوشبختانه در شهرستان مریوان علاقه بسیاری بین جوانان به موضوعات قرآنی وجود دارد و امید است با برگزاری هرچه بهتر طرح تربیت حافظان شاهد تحقق منویات رهبری(مدظله العالی) در این شهرستان باشیم.
وی عنوان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن از سال 1391 توسط سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز و قرار است طی چهار سال یک میلیون حافظ قرآن تربیت شود، کا تاکنون اداره اوقاف در ازن زمینه موفق عمل کرده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مریوان با بیان اینکه حافظان قرآن پرچمدار اسلام هستند، بیان کرد: در شرایط کنونی با وجود هجمه‌های دشمنان، تربیت حفاظ قرآنی مطالبه مقام رهبری بیش از هر زمانی اهمیت دارد.
محقق در پایان  یادآور شد: قرآن کریم نشانگر راهى است که پیمودن آن انسان را از یوغ بردگى ستمگران نجات مى دهد و از اسارت در زنجیر جهل، خرافه و هواهاى شیطانى مى رهاند و او را در مسیر سلامت قلب، پاکى ظاهر و باطن و پیشرفت مطلوب انسانى و معنوى قرار مى‌دهد.