صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۴۱۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

گروه اجتماعی: پیکر مطهر ۱۶ شهید غواص، صبح امروز سه‌شنبه بیستم مردادماه با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم اهواز تشییع و خاکسپاری شدند.

به گزارش خبرگزاری بین​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، پیکرهای پاک 16 شهید غواص امروز 20 مرداد و در سالروز شهادت امام ششم شیعیان؛ امام جعفر صادق(ع) در میان حلقه مردم شهیدپرور و قدردان اهواز قرار گرفت.

صبح امروز پس از اقامه نماز توسط آیت​الله سیدعلی شفیعی، پیکرهای پاک شهدا با حضور گسترده مردمی از محل حسینیه ثارالله تا میدان شهدا تشییع شدند. خیابان آیت​الله طالقانی اهواز امروز پرواز بلند 16 شهید را مرور کرد؛ مروری که مردم شهر را به یاد 29 سال گذشته انداخت؛ به یاد کربلای 4، به یاد زمستان سال 65، به یاد کلمات روشنی که در شب‌های پیش از عملیات نوشته شد.

به یاد چهره​های نوجوان و جوان منوچهر تنگسیری، عیسی جابری، علی نبوی، حسین​علی بایمانی​نژاد و پیکرهای نورانی که گمنام صدایشان کردیم و شهر زیر لب نام​هاشان را دور از چشم​ما برای خود مرور می​کرد.

خبر کشف پیکرهای 175 شهید غواص اواخر اردیبهشت منتشر شد و پس از آن بود که همه یک زبان شدند و از عملیات کربلای 4 سخن گفتند و از شهادت تک​تک و دسته جمعی فرزندان این سرزمین؛ از دست​های بسته.

6  مرداد، کاروان پیکرهای پاک 37 شهید غواص به خوزستان وارد شد که از این تعداد 6 شهید شناسایی شدند و هویت 31 شهید دیگر ناشناخته ماند. از میان شهدای شناسایی شده، شهید منوچهر تنگسیری، شهید عیسی جابری، شهید علی نبوی و شهید حسین​علی بایمانی​نژاد از شهرستان اهواز با حضور خانواده​ها، همرزمان و عموم مردم در مزار شهدای این شهرستان تشییع و خاکسپاری شد. شهید عبدالامیر رمی از شهدای شهرستان دزفول و شهید یوسف عقیلی​زاده از شهدای شهرستان رامشیر نیز همزمان میان حضور پرشور مردم این دو شهرستان تشییع و خاکسپاری شدند.

از میان 31 شهید گمنام نیز پیکر 12 شهید در سه نقطه اهواز تشییع شد. این مراسم با حضور مردم این شهرستان در سه نقطه پارک جزیره، پارک گلستان و پارک شهید سبحانی بلوار قدس برگزار شد. دیگر شهدای گمنام در شهرهای بستان، رفیع، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه، رامشیر و خرمشهر تشییع و خاکسپاری شدند.

http://static.iqna.ir/1/editor/201508/01.flv

سردار محمود معین‌پور، جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان در مراسم تشییع و خاکسپاری هشت شهید غواص عملیات کربلای 4 که امروز 20 مرداد در پارک جزیره اهواز برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جعفرصادق(ع) به پیشگاه امام زمان(عج) اظهار کرد: شهدای گمنام در زمین گمنام اما در آسمان شناخته شده‌اند و ملائک بر وجود آنها افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه عملیات کربلای 4 در دی‌ماه 1365 انجام گرفت، گفت: این عملیات یکی از پیچیده‌ترین‌ها در آن زمان بود که طرح‌ریزی شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها رزمندگان باید از مسیر آب عبور کرده و خط‌شکنان همین شهدا بودند.

معین‌‌پور ادامه داد: لشکر 7 ولی‌عصر(عج) که لشکر سرزمینی خوزستان محسوب می‌شود و گردان‌های کربلا، جعفر طیار، بلال و عمار گردان‌های غواص بودند که این شهدا را تقدیم کردند و کاری حسینی را رقم زدند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان تصریح کرد: متأسفانه برخی سخنان در گوشه و کنار شنیده می‌شود که باعث دل‌آزادی مردم و شهدا می‌شود. بر عملیات کربلای 4 اصل غافلگیری حاکم بود و با برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی دقیق انجام شد و عملیاتی نبود که لو رفته باشد. دشمن هوشیار بود اما خداوند می‌خواست عملیات کربلای 4 باب پیروزی برای کربلای 5 باشد.

وی ادامه داد: در عملیات کربلای 5 کمتر از 15 روز موتور جنگی دشمن در منطقه شلمچه و منطقه شرقی بصره به گل نشست و کاری بسیار بزرگ و سرنوشت‌ساز انجام گرفت که سرنوشت جنگ را تغییر داد.

معین‌پور عنوان کرد: درخواست من از همه برادران و خواهران این است که اکنون پارک جزیره اهواز زیارتگاه شهدا است. محفل آنها را با زیارات معنوی خود گرم نگه دارید. شهدا امامزادگان عشقند و رابطه میان ما و خدا را اجابت می‌کنند. آنچه که شهدا از ما می‌خواهند اطاعت از رهبری و پشت سر آقا حرکت کردن است تا بتوانیم از گردنه‌های پرخطر عبور کنیم.

http://static.iqna.ir/1/editor/201508/02.flv

به گزارش ایکنای خوزستان 8 شهید غواص گمنام عملیات کربلای 4 صبح امروز سه‌شنبه 20 مرداد همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در پارک جزیره مدفون شدند. بر اساس تصمیم و اعلام شهرداری کلانشهر اهواز از این پس این پارک به نام پارک «جزیره شهدا» نامیده خواهد شد.

در مراسم تدفین و خاکسپاری شهدای گمنام، مسئولان استانی همچون سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، سردار حسن شاهوارپور فرمانده لشکر حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان و مردم شهیدپرور اهواز حضور داشتند.

این شهدا صبح امروز از حسینیه ثارالله با اقامه نماز میت توسط آیات عظام سید علی شفیعی و محسن حیدری، منتخبین مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به سمت مسیرهای مشخص از جمله پارک جزیره و گلزار شهدا تشییع شدند.