صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۴۹۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
حسینی بیان کرد:

گروه سیاسی: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز باید با دوری از غلو در سخنان اهل بیت(ع) و خرافات و تکیه بر مشترکات با جریان‌های تکفیری مقابله کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی صبح امروز، 29 مردادماه در مراسم رونمایی از محصولات جدید معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) واژه جدیدی به نام اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی را به ادبیات سیاسی دنیا وارد کرد، اظهار کرد: امروز جریانات جدید دیگری همچون اسلام تکفیری عربستانی، اسلام سکولار ترکیه و شیعه انگلیسی هم ظهور پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اهداف داعش به عنوان یک جریان افراطی که تکامل یافته القاعده و طالبان است، توضیح داد: هدف این گروه‌ها استحاله مسلمانان از درون و جایگزین کردن مکتبی بی دردسر، بی خطر و بی رابطه با مقوله ظلم ستیزی هستند که با توجه به جنایاتی که انجام می‌دهند، مشخص می‌شود که آنها به دنبال ثروت، شهرت و شهوت هستند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده از فرصتی که جریانات تکفیری برای شناساندن مکتب صحیح اسلام بوجود آورده اند اضافه کرد: ما با ارتباط با اهل سنت باید از این فرصتی که برای شناساندن سبک زندگی و مکتب اهل بیت(ع) به عنوان اسلام راستین به وجود آمده است، استفاده کنیم.

وی در همین راستا ادامه داد: ما باید امروز جمهوری اسلامی ایران را که به عنوان یک الگوی مقتدر مردم سالاری دینی و آستان قدس رضوی را که جزء نظام است و ظرفیت های نهفته ای دارد را به دنیا معرفی کنیم.

حسینی با اشاره به جنایات داعش بر لزوم تکیه بر مشترکات و دوری از غلو در سخنان اهل بیت(ع) تأکید کرد و با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در ترویج قرآن با بیان آماری به ارائه این فعالیت‌ها پرداخت.

وی تدریس رشته علوم قرآن و حدیث تا مقطع دکتری در دانشگاه علوم اسلامی رضوی فعالیت کارگروه قرآن در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، برگزاری هزار محفل قرآنی، و آموزش یازده هزار پیش دبستانی در مراکز آستان قدس رضوی را از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه ترویج قرآن دانست و در ادامه گفت: انتشار 45 میلیون کتاب در قالب 10 هزار نفر در آستان قدس رضوی در دوره پس از انقلاب اسلامی، ساخت پنج میلیون قرآن کتاب و محصولات فرهنگی در سال توسط آستان قدس رضوی و چاپ 180 هزار کتاب غیر فارسی به زبان غیر فارسی در دهه کرامت از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط آستان قدس رضوی در این حوزه است.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر لزوم راه اندازی نهضت ترجمه در کشور، اضافه کرد: امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است اما هنوز نتوانسته‌ایم پیاممان را به دنیا منتقل کنیم و هرچند تلاش‌هایی انجام گرفته اما کافی نیست و هنوز راه زیادی در پیش داریم.