صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۵۴۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
مدیر حوزه‌های علمیه استان البرز:

گروه اجتماعی: تقویت نظام دینی از مهم‌ترین برکات حلقه‌های شجره طیبه صالحین است؛ چرا‌که به گفته امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است.

محمدابراهیم سلطانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، با اشاره به چگونگی نفوذ دشمن در جنگ نرم اظهار کرد: حلقه‌های صالحین راهکار مقابله با جنگ نرم دشمن است و مصداق بارز مشورت محسوب می‌شود.

وی افزود: باید در جنگ نرم، محل حمله دشمن را شناخته و از آن طریق نیز جلوی نفوذ دشمن را گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ نرم دنبال تضعیف اعتقاد به امام زمان(عج)، تضعیف فرهنگ مهدویت، تضعیف عاشورا و حتی شبهه وارد کردن به قرآن است که باید در این زمینه هوشیار بود؛ چراکه دشمن به‌دنبال از بین بردن احکام دینی است.

سلطانی تصریح کرد: در مبارزه جنگ نرم با دشمن، عقل و عقلانیت را باید مورد توجه قرار داد و بیش از هر چیز دانست که دشمن علاوه بر تضعیف اعتقادات به‌دنبال حمله به خانواده، آداب و رسوم و فرهنگ از نظر اجتماعی است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان البرز ادامه داد: تقویت نظام دینی از مهم‌ترین برکات حلقه‌های شجره طیبه صالحین است؛ چرا که به گفته امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است.

وی با برشمردن راه‌های سعادت انسان و همچنین ویژگی‌های انسان عاقل و عالم تصریح کرد: لسان تشکر از ویژگی‌های عقلاست و انسان عاقل کارهای خیر خود را همیشه کم شمرده و به دنبال نیکی و خیر رساندن به دیگران است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به ارتباط با غربی‌ها، ارتباط با دشمن را ناپسند توصیف کرد و یادآور شد: ارتباط با شر و ابن‌زیاد زمان موجب از میان بردن عزت ماست؛ چرا‌که هدف دشمن سعادت ما نبوده و به‌دنبال از بین بردن عزت مسلمانان هستند.