صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۵۷۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
محقق:

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان گفت: یک زندگی خوب و مطلوب که مورد رضایت خداوند باشد، زمانی تحقق پیدا می‌کند که ما به قرآن و معارف آن معرفت پیدا کنیم و راه رسیدن به این معرفت نیز انس بیشتر با قرآن است.

سیدمحمود محقق، معاون فرهنگی دانشگاه معارف قرآن و عترت استان اصفهان در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: هرچه قدر با قرآن انس بگیریم و آن را در زندگی فردی خود مورد توجه قرار دهیم، بی‌تردید سبک زندگی ما نیز براساس قرآن شکل می‌گیرد.
وی افزود: توجه به مقوله‌های قرآنی، دینی و اسلامی در زندگی سبب می‌شود تا انسان زندگی خوب و توأم با امنیت و آسایش را برای خود و خانواده‌اش به  ارمغان آورد.
معاون فرهنگی دانشگاه معارف قرآن و عترت استان اصفهان بیان کرد: تجربه نشان داده است که هرچه قدر انسان از سبک و سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) فاصله بگیرد، زندگی او نیز دچار مشکلات و تهدیدهای مختلف خواهد شد، زیرا سبک زندگی پیامبر(ص) در راستای تعالی و سعادت انسان‌ها است.
محقق بیان کرد: امروز همه مردم کشور ما به‌عنوان مردمی که در نظام اسلامی زندگی می کنند، برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی دشمن، باید تلاش کرده تا سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را در تمامی بخش‌های جامعه نهادینه کنند.
وی با بیان اینکه اگر انسان با قرآن پیوند نداشته باشد، نمی‌تواند دیگران را به احکام و معارف قرآنی دعوت کند، بیان کرد: نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی در زندگی فردی انسان‌ها سبب می‌شود تا بخش‌های دیگر نظام اجتماعی نیز مزین به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی شود.
معاون فرهنگی دانشگاه معارف قرآن و عترت استان اصفهان در ادامه افزود: یک زندگی خوب و مطلوب که مورد رضایت خداوند باشد، زمانی تحقق پیدا می کند که ما به قرآن و معارف آن  معرفت پیدا کنیم و راه رسیدن به این معرفت نیز انس بیشتر با قرآن است.
محقق با اشاره به اینکه امام علی(ع) به کمیل می‌فرمایند که «هیچ حرکتی نیست که در آن نیازی به معرفت نداشته باشد»، گفت: انسان باید در زمینه‌های مختلف زندگی اجتماعی معرفت  لازم را کسب کند.