صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۶۱۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

گروه هنر: دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با بیان اینکه جشنواره امسال به صورت نیمه متمرکز در هشت شهر استان برگزار می‌شود، گفت: افتتاحیه جشنواره فردا، ۲۲ شهریورماه در گلزار شهدای ۸ شهر استان برگزار می​شود.

محمد مالی، دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه جشنواره بیست و هفتم تئاتر استان از ساعت 9 فردا یکشنبه، 22 شهریورماه در گلزار شهدای 8 شهر استان خوزستان رسماً آغاز به‌کار می‌کند، اظهار کرد: جشنواره بیست و هفتم به شهدای مدافع حرم تقدیم می‌شود. امسال جشنواره به شکل نیمه‌متمرکز در هشت شهر اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شوشتر، بهبهان، سوسنگرد و اندیمشک برگزار می‌شود.

مالی ادامه داد: گروه‌های نمایشی ملزم هستند در شهر خود 5 اجرای عمومی برای شهروندان آن شهر داشته باشند. هدف از این کار آشتی‌دادن مخاطبان با سالن‌های نمایش و گرم شدن تنور تولیدات عمومی است.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان ابراز امیدواری کرد این شیوه برگزاری جشنواره گام‌ بلندی برای بازگشت تماشاگران به سالن‌های نمایش باشد. در بسیاری از شهرهای شرکت‌کننده در جشنواره که میزبان برگزاری جشنواره هستند بعضا سالهاست که اتفاق مهم تئاتری نیفتاده بود و این جشنواره، تئاتر را به شهرستان‌های محروم و گوشه کنار خواهد برد.

مالی در خصوص داوری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان نیز گفت: داوران در شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند و داوری همزمان با آغاز جشنواره به مدت 4 روز ادامه دارد. پس از آن اختتامیه جشنواره 26 شهریور در تالار آفتاب برگزار خواهد شد.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان خاطرنشان کرد: فرهاد مهندس‌پور، جمشید خانیان و عبدالرضا حیاتی داوری این جشنواره را بر عهده خواهند داشت.

یادآور می​شود، بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور 13 اثر در مرحله نهایی از 22 تا 26 شهریور در استان خوزستان برگزار می​شود.

«قصه شبنمی که چشم می‌بست و آغوش می‌گشود» به نویسندگی امیر کوهستانی و به کارگردانی امیر زبیدی از بندر امام خمینی(ره)، نمایش «تغییر می‌کند» به نویسندگی سعید آلبوعبادی و کارگردانی دانیال سیاحی از ماهشهر، نمایش «پدرانه» به نویسندگی طیبه نیک‌آزاد و علی حیدری و کارگردانی علی حیدری از آبادان، نمایش «زال» به نویسندگی و کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «نقل درد خوانی آن سه سال» به نویسندگی اباذر محمدحسنی و کارگردانی اسماعیل سخایی از بهبهان، نمایش «آییس» به نویسندگی و کارگردانی ندا اعتمادی‌کیا از آبادان، نمایش «کافی شاپ جنگ» به نویسندگی وحید کیارسی و کارگردانی خلیل ضرغام‌پور از شوشتر، نمایش «طنطال» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی فواد رابحی از خرمشهر، نمایش «حدیه طولد ما در جشن تولدی که خراب شد» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی از اهواز، نمایش «روی خط سیاه» به نویسندگی خسرو امیری و کارگردانی رضا نورانی از اهواز، نمایش «شهرک روسیه» به نویسندگی فرجاد ساکی و کارگردانی حمیدرضا شریفات از اهواز، نمایش «وسنی‌نامه» به نویسندگی و کارگردانی هاجرالسادات تقوی راد از رامهرمز، نمایش «زلف خسرو» به نویسندگی و کارگردانی حجت‌الله تجلی از بهبهان، نمایش «شط شور» به نویسندگی عبدالرضا سواعدی و کارگردانی مریم طرفی از سوسنگرد نمایش​های راه​یافته به مرحله نهایی هستند.