صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۷۷۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴

گروه اجتماعی:امام جمعه موقت بردسکن امامت و ولایت را مکمل یکدیگر دانست و گفت: کردار و رفتار سادات باید به گونه‌ای باشد که مردم را به یاد ائمه(ع) و دین بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام  محرم مصوری، امام جمعه موقت بردسکن، 10 مهرماه در جشن بزرگ غدیر خم در محل مسجد جامع این شهر، ضمن تبریک عید غدیر خم، این عید را بزرگترین عید مسلمانان دانست و در سخنانی به تبیین اهمیت واقعه غدیر خم در مکتب اسلام اشاره کرد و گفت: عید غدیر خم از فضیلت و ارزشی بالایی برخوردار است به طوری که آسمانیان این عید را بهتر از زمینیان می‌شناسند.

حجت‌الاسلام مصوری با بیان اینکه همه آیات قرآن در وصف مولا علی(ع) است، ابراز کرد: حضرت علی(ع) یک عبد صالح و یک انسان کامل و به تمام معنا یک انسان حقیقی است و در روز عید غدیر خم با معرفی حضرت علی(ع) دین به کمال رسید.

جایگاه غدیر در نزد مسلمانان بسیار مهم و ارزشمند است

وی جایگاه غدیر در نزد مسلمانان را بسیار مهم و ارزشمند دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) در حجه الوداع با هدف تعیین وصی و ولی امر خویش مردم را در مکانی به نام غدیرخم گرد هم آورد و حضرت علی(ع) را به‌ عنوان جانشین خود معرفی کرد که عمده هدف آن حضرت از این کار امتداد خط نبوت در مسیر ولایت بود.

امام جمعه موقت بردسکن با بیان اینکه با معرفی امیرالمومنین(ع) دشمنان و کفار ناامید و خواسته‌های خود را به گور بردند، عنوان کرد: معارفه حضرت علی(ع) در روز عید غدیر خم توسط پیامبر اسلام(ص) صورت گرفت اما نصب آن از جانب خداوند متعال بود.

وی سادات را از یادگاران ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: شما سادات از جایگاه و ارزش والایی برخوردار هستید چرا که شما افتخار ائمه معصومین(ع) و از نسل پیامبر(ص) به شمار می‌روید از همین رو باید کردار و رفتار شما به گونه‌ای باشد که مردم را به یاد ائمه(ع) و دین بیاندازد.

حجت‌الاسلام مصوری به نعمت ولایت در کشور اشاره و تآکید کرد: عزت، امنیت و صلابت امروزی که ایران اسلامی در بین تمامی کشورهای دنیا دارد، به خاطر نعمت ولایت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه منا گفت: این فاجعه غمبار ملت ایران را عزادار و جشن‌های این دهه را به عزا تبدیل کرد، مأسفانه بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود باعث شد بیش ازهزاران نفر از حجاج بیت‌الله الحرام در کنار خانه امن الهی در قربانگاه عشق جان خود را از دست بدهند.

تجلیل از سادات بردسکن

همچنین همزمان با روز عید سعید غدیر خم به همت شورای هیئات مذهبی و ستاد بزرگداشت غدیر خم شهرستان بردسکن مراسم جشن بزرگ عید غدیر خم و تجلیل از سادات در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد.

این مراسم که با حضور محمد اسماعیل‌نیا، نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت و جمعی از مسئولان برگزار شد،  پس از مدیحه سرایی یکی از مداحان اهل بیت(ع) به قید قرعه از 30 نفر از بانوان و آقایان سادات این شهرستان تجلیل به عمل آمد.