صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۷۹۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
امروز؛

گروه اجتماعی: پیکر پنج جان‌باخته بروجردی در حادثه منا امروز یک‌شنبه، ۱۲ مهر با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده‌های جان‌باختگان در قطعه شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مراسم خاک‌سپاری پیکرهای جان‌باختگان حادثه منا به نام‌های محمد روزبهانی، سیدمحمود شجاعی، عباس گودرزی، غلام‌رضا گودرزی و مرادعلی نصرالهی امروز، 12 مهر در بروجرد انجام شد.
پیکرهای جان‌باختگان بروجردی در حادثه منا امروز از مقابل مسجد امام(ره) تا گلزار شهدا بدرقه و در قطعه شهدا به خاک سپرده شدند.
در حادثه منا 14 نفر از بروجرد جان خود را از دست دادند که در اولین پیکرهایی که به کشور وارد شدند، پیکر پنج جانباخته بروجردی نیز وارد کشور و سپس به شهرستان انتقال یافت.
همچنین یکی از جان‌باختگان بروجردی حادثه منا به نام غلام‌عباس قاسمی طبق وصیت وی در مکه دفن شد.
در همین راستا عصر امروز مراسم ترحیم و بزرگداشت جان‌باختگان بروجردی در حادثه منا از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه در مسجد امام(ره) برگزار می‌شود.
در این مراسم هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان، سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) استان لرستان، امام جمعه بروجرد، فرماندار بروجرد، خانواده‌های جان‌باختگان، مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه رد لرستان در آئین تشییع پیکر پنج تن از جان‌باختگان فاجعه منا در میان شهروندان این شهرستان، گفت:‌ حاجیان سرزمین وحی در قربان‌گاه منا با لب‌تشنه و با اقتدا به سرور و سالار شهیدان جان خود را تسلیم خالق یکتا کردند.

وی افزود: حاجیانی که امسال به‌جای ذبح گوسفند در عید قربان خود در راه خدا قربانی شده و میهمانان خدا در سرزمین وحی با قساوت قلب آل سعود لب‌تشنه جان باختند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که جنایتی که آل‌سعود در اعمال حج ابراهیمی امسال مرتکب شده قلوب مسلمین دنیا را جریحه‌دار کرده است، عنوان کرد: مردمی که چشم‌انتظار استقبال حاجیان خود بودند امسال دسته‌گل‌های عزا با اشک چشم خود را نثار مقدم حاجیان جان‌باخته در این فاجعه کردند.

وی با تصریح بر این‌که این جنایت ابعاد گسترده‌ای دارد، بیان کرد: ابعاد گسترده و عمیق این جنایت آل‌سعود پس از بررسی کمیته حقیقت‌یاب روشن می‌شود.

میرعمادی تصریح کرد: امروز آل‌سعود در چشم امت اسلامی به‌عنوان جنایتکار بزرگ تاریخ بشریت شناخته‌ شده و تنفری که مسلمانان از آل‌سعود دارند نشانه بی‌لیاقتی و بی‌تعهدی این خاندان از اداره حرمین شریفین است.

وی گفت: اقدام آل‌سعود که نشأت‌ گرفته از بی‌تجربگی و بی‌تعهدی آن‌ها در برگزاری مراسم حج بود سبب شد گور خود را برای همیشه کنده و در چشم مسلمانان دنیا منفور جلوه کند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در تهدید آل سعود، خاطر نشان کرد: بی‌شک آنچه از زبان رهبر معظم انقلاب صادر شد عملی شده و با هشداری که مقام عظمی ولایت و مرجعیت داده و با قاطعیت در برابر آل سعود موضع گرفتند، آل سعود را دچار ترس و وحشت کرده و اعلام همکاری با ایران در تحویل پیکرهای جان‌باختگان این فاجعه کرده است.

وی با اشاره به این‌که تحویل پیکرهای جان‌باختگان این فاجعه ابتدای کار است، تصریح کرد: مطمئناً این خون‌های پاک که با لباس احرام و لبیک‌گویان ریخته شده است، ریشه آل سعود را از بیخ برکنده و جهانیان شاهد نابودی این رژیم خواهند بود.

میرعمادی بابیان این‌که آینده از آن کشورهای اسلامی است، عنوان کرد: فریاد مسلمانان دنیا به‌ویژه ایران اسلامی این است که حرمین شریفین باید از عناصر آلوده، متحجر و وهابی پاک‌سازی‌شده و این سرزمین که سرزمین امن الهی است امنیت خود را بازیابد.

وی با اشاره وقوع حوادث متعدد در حج امسال، خاطرنشان کرد: وقوع فاجعه منا در این سرزمین بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ حج را رقم‌زده و برای همیشه ننگ ابدی آن بر پیشانی آل سعود باقی می‌ماند.

همچنین، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان نیز در مراسم تشییع جان‌باختگان لرستانی فاجعه منا گفت: حادثه منا بی‌لیاقتی و بی‌تدبیری آل سعود را بر تمامی مسلمانان جهان نمایان کرد.

وی با بیان این‌که آل سعود در برگزاری مراسم حج امسال بی‌برنامگی داشت که جای تاسف دارد، تصریح کرد: آل سعود حادثه منا را طوری نشان دادند که اتفاقی تصادفی بوده است.

استاندار لرستان یادآور شد: هشدارهای رهبری و همچنین همدلی مردم و مسئولان کشور موجب شد آل سعود مجبور شود تن به همکاری برای انتقال جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا دهد و علی‌رغم میل خود در این زمینه اقدام کند.

بازوند از حضور پررنگ مردم لرستان به‌ویژه شهرستان بروجرد در مراسم تشییع پیکرهای مطهر جانباختگان حادثه منا و همچنین از ستاد پیگیری استانداری و حج و زیارت در این زمینه قدردانی کرد.

بنا بر این گزارش، در پایان مراسم تشییع پیکر جانباختگان فاجعه منا نماینده سازمان حج و زیارت کشور نیز پیام تسلیت اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت را به خانواده‌های داغدار جان‌باختگان حادثه منا انتقال داد.