صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۹۹۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۴
آیت‌الله جعفری:

گروه اجتماعی: امام‌جمعه کرمان گفت: مسئله خمس مال نیز باید همانند زکات ترویج شود، کمتر دیده می‌شود که متمکنان ما سال خمسی داشته باشند و این واجب الهی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام‌جمعه کرمان روز گذشته، 5 آبان‌ماه در دیدار با معاون کمیته امداد و مدیران ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) در سفر به کرمان گفت: یکی از عوامل عقب‌ماندگی ما و در نتیجه به وجود آمدن مشکلات عدیده، عدم آشنایی با مسائل شرعی به ویژه در حوزه مالی است.
وی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در زمینه احیای زکات افزود: برای همیشه نمی‌توان جامعه را با کمیته امداد اداره کرد، در نهایت باید به مرتبه‌ای از رشد اقتصادی و مالی برسیم که هر خانواده نیاز خود را تأمین کند.
آیت‌الله جعفری بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی باید علاوه بر فعالیت‌های عام‌المنفعه، بخشی از کارها را نیز بر اصل اشتغال خانواده‌ها قرار دهد تا فقر برای همیشه از کشور امام زمان(عج) ریشه‌کن شود.
امام‌جمعه کرمان با تأکید بر رعایت حرمت و شان نیازمندان و فقرا در کمک‌رسانی به آن‌ها گفت: اگر کاری برای فقرا و نیازمندان انجام می‌شود، باید با تکریم شخصیت آن‌ها باشد تا ناخواسته موجب تحقیر فردی نشویم.
وی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) دغدغه و دلسوزی فراوانی برای نیازمندان و فقرا داشتند و همواره از آنها پشتیبانی و حمایت می‌کردند.
آیت‌الله جعفری اظهار کرد: مسئله خمس مال نیز باید همانند زکات ترویج شود، کمتر دیده می‌شود که متمکنان ما سال خمسی داشته باشند و این واجب الهی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: اگر احکام شرعی از جمله پرداخت زکات و خمس در جامعه ما رعایت شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی و فقر جامعه برطرف می‌شود.
آیت‌الله جعفری اظهارکرد: مسئله پرداخت خمس باید توسط مراجع اعزام مورد تأکید قرار گیرد که مطمئنا تأثیرگذاری بسیاری دارد.
امام‌جمعه کرمان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه گفت: همه احزاب و گروه‌های سیاسی برای انتخابات وارد میدان می‌شوند و باید دقت داشت تا افراد باسواد، اهل دین و تقوا و متفکر را انتخاب کرد.
وی بیان کرد: افرادی که تنها به تبلیغات گسترده می‌پردازند، نمی‌توانند گرهی از مشکلات مردم باز کنند و گاهی می‌بینیم که در مجلس شورای اسلامی مطالبی مطرح می‌شود که شایسته نیست.
آیت‌الله جعفری بیان کرد: افراد افراطی در هر رده و مقامی که قرار داشته باشند از جمله قوه مجریه، مقننه و ... منشأ ضرر هستند، لذا باید با بصیرت و آگاهی، اهل فکر و تقوا روی کار آورده شوند.