صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۴۷۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲

گروه فعالیت‌های قرآنی: شرکت‌کنندگان اعزامی راه‌آهن اراک در مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات قرآن راه‌آهن توانستند در بخش تیمی مقام نخست را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شرکت‌کنندگان اعزامی اداره راه‌آهن اراک به نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت راه‌آهن با درخشش بی‌سابقه‌ و کسب مقام اولی تیمی بر افتخارات قرآنی استان افزودند.

حجت‌الاسلام مجتبی الهی‌نیا، مسئول فرهنگی شرکت راه‌آهن اراک در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از درخشش بی‌سابقه این شرکت در نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت که به میزبانی تهران برگزار شد خبر داد و گفت: سطح برگزاری این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های قبل بالاتر بود اما با تدابیری که از سوی بخش فرهنگی و مدیرعامل راه‌آهن اندیشیده شده بود توانستیم رتبه اول را به خود اختصاص دهیم.

وی با اشاره به شرکت 46 شرکت‌کننده بخش مقدماتی، اظهار کرد: این دوره از مسابقات همه ساله در گروه‌های همکاران، همسران و فرزندان و در قالب رشته‌های حفظ در سطوح مختلف، قرائت ترتیل و تحقیق، مفاهیم، مقاله نویسی و خوشنویسی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا با بیان اینکه استان مرکزی در نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت 31 شرکت‌کننده داشت، گفت: امسال با درخشش 8 شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ 5 جزء، مفاهیم، خوشنویسی و مقاله‌نویسی  به مقام اولی در کشور دست یافتیم.

وی در ادامه فهیمه جفرسته را منتخب اول رشته حفظ 5 جزء معرفی کرد و گفت: محمدصالح هاشمی در رشته حفظ 5 جزء آقایان رتبه دوم، سمیه خندابی در رشته مفاهیم رتبه دوم، احسان پیربداقی در رشته خوشنویسی مقام دوم و حمید عبداللهی نیز در همین رشته مقام سوم، عباس خسروانی و مجید پیرایش در رشته مقاله نویسی به طور مشترک اول و عابد امینی نیز در این رشته به مقام دومی دست یافتند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا ضمن تقدیر از برگزیدگان مرحله کشوری و تمامی شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات، خواستار عامل بودن آنها به معانی قرآن کریم شد و افزود: برگزیدگان در مسابقات قرآنی با کسب رتبه‌های برتر، تازه در ابتدای مسیر قرار دارند؛ چراکه به عنوان الگویی قرآنی در میان مردم مطرح می‌شوند و این امر وظیفه آنان را در جامعه و جذب نوجوانان و جوانان به مباحث دینی و قرآنی دو چندان می‌کند.

وی برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی در مناسبت‌های مختلف را تأثیرگذار در آمادگی داوطبان برای شرکت در این دوره از مسابقات دانست و اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت و حفظ نیز پس از اتمام هشتمین دوره مسابقات قرآن در کلاس‌های استاد محمدی شرکت می‌کردند و با کسب اطلاعات کافی توانستند در این دوره بدرخشند.

این مقام مسئول در پایان اعلام کرد: برنامه‌ریزی برای حضور در دهمین دوره مسابقات قرآن نیز آغاز شده است که در صورت جمع‌بندی اطلاع رسانی خواهد شد.

یادآور می‌شود: مرحله نهایی این دوره از مسابقات از 14 تا 16 آبان ماه در سالن الغدیر شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.