صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۵۴۹۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
همزمان با سراسر کشور:

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با سراسر کشور هشتمین دوره مسابقات تفسیر قرآن نورالهدی با حضور بیش از ۱۸۰ نفر از شرکت‌کنندگان در استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابری، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، روز گذشته 29 آبان‌ماه در حاشیه برگزاری هشتمین دوره مسابقات تفسیر قرآن نورالهدی در اردبیل، در جمع خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات همزمان با سراسر کشور در سه شهر اردبیل، نمین و گرمی از استان اردبیل نیز برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات بیش از 180 نفر از شرکت‌کنندگان در اجزای 24 الی 26 قرآن کریم به رقابت پرداختند، افزود: در سال‌جاری تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
صابری برگزاری این مسابقه را بر اساس اجزای مختلف قرآن دانست و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان بر اساس تفسیر نمونه بزرگان دینی به رقابت می‌پردازند.
رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه ثبت‌نام در این دوره از مسابقات از سه ماه گذشته از طریق سایت تلاوت آغاز شده بود، اظهارامیدواری کرد: با برگزاری چنین مسابقاتی بتوانیم معضلات فرهنگی و اخلاقی جامعه را از طریق قرآن حل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به افرادی که حد نصاب مسابقه را کسب کنند، با اهدای لوح تقدیر و هدیه نفیس قرآنی از طرف سازمان دارالقرآن کشور مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
صابری اظهارامیدواری کرد: در راستای ترویج نشر فرهنگ غنی قرآن، خانواده‌ها فرزندان خود را به سوی کلاس‌های ترجمه و مفاهیم قرآنی هدایت کنند.