صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۶۲۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
با ۶ ماه تأخیر از زمان تعیین شده؛

گروه اجتماعی: یک هنرمند قرآنی با اشاره به اما و اگرهای موجود بر سر کیفیت و زمان راه‌اندازی نخستین پارک قرآنی در محدوده شهرک غرب مشهد، گفت: با گذشت حدود یک سال از آغاز طرح در معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد، همچنان افتتاح این پارک در پیچ و خم‌های اداری درجا می‌زند.

حسین نوغانی، هنرمند قرآنی و پیشکسوت حکاکی روی سنگ مشهد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با گلایه از طولانی شدن فرایند تصویب و اجرای طرح نخستین پارک قرآنی در محدوده شهرک غرب مشهد، بیان کرد: با گذشت حدود یک سال از کلید خوردن طرح در معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد، همچنان افتتاح این پارک قرآنی در پیچ و خم‌های اداری گیر کرده است.

وی با اعلام این مطلب که قرار بود این پارک در خردادماه امسال افتتاح شود، گفت: همواره اجرای طرح‌های بنیادی در حوزه فرهنگ و هنر با دیدگاه‌های مخالف روبرو ‌است، ما در این بخش نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم؛ متأسفانه در این زمینه خانه هنرمندان مشهد همکاری لازم را صورت نداد و پرونده اجرای نهایی طرح مذبور ماه‌ها در شورای محله حجاب مشهد به‌صورت نامعلومی باقی مانده است.

کار برای خدا ترس ندارد

نوغانی اضافه کرد: مسئولان برای انجام کارهای جدید واهمه دارند این در صورتی که است کار برای خدا ترس ندارد، مسلماً این‌گونه حرکت‌ها نتیجه می‌دهد البته با مشاوره و کمک بزرگان می توان تمام کارها را به نتیجه رساند زیرا وظیفه ما تنها حرکت است؛ وقتی زمان توقف ندارد پس چرا ما توقف کنیم.

وی احداث پارک قرآنی جنب ساختمان موج‌های آبی را بهترین مکان برای تأسیس پارک قرآنی دانست و اظهار کرد: این محل تفریحی مراجعان بسیاری دارد و بدین وسیله می‌توان باعث گرایش ساکنان این منطقه به مضامین و معارف الهی شد زیرا اهالی این نقطه از شهر با فقر فرهنگی محسوسی مواجه هستند.

کار فرهنگی نباید قائم به مسئول خاصی باشد

پیشکسوت حکاکی روی سنگ مشهد اظهار کرد: با استفاده از نظرات متخصصان در جامعه قاریان قرآن مشهد، آیاتی را انتخاب کردیم تا بر اساس آن و بسته به فضای فرهنگی پارک یادمان‌های ثابت در ابعاد کوچک و بزرگ با ابزارهایی چون، حکاکی روی سنگ، خوشنویسی و معرق طراحی کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان هنری در استان، ابراز کرد: انقلاب ما مالکیت ندارد، همان طور که رهبر کبیر انقلاب، آن را از آن خود نمی‌دانست؛ انقلاب جامعیت دارد اما متأسفانه برخی از افراد کار فرهنگی و  مسئولیت را تنها در حد به نام زدن، افتتاح و رونمایی یک طرح به نام خودشان دنبال می‌کنند، در صورتی که باید کارها به صورت سیستمی انجام شود و هر کسی از سمت سازمانی خود کنار گرفت، نفر بعدی بتواند کار وی را به انجام رساند از همین رو باید گفت کارها نباید قائم به فرد باشد.