صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۶۳۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد:

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه وقایع اخیر منطقه و کشتار مسلمانان بعد از خیزش و بیداری اسلامی بود، گفت: بعد از اینکه مسلمانان به فکر خود افتادند آمریکا طرح جنگ نیابتی را در کشورهای اسلامی بر اساس اختلاف شیعه و سنی پی‌ریزی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 11 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به آیات قرآن کریم، یکی از مهم‌‌ترین گرفتارها و عذاب‌های انسان را اختلاف و تفرقه در جامعه بشری عنوان کرد و گفت:‌ امسال ما میلاد پیامبر صلح و دوستی، میلاد پیامبر بزرگ اسلام، پیامبر وحدت و محبت را در حالی برگزار کردیم که جهان اسلام در آتش تفرقه و اختلاف و جنگی که آمریکا و نظام سلطه به‌خاطر بی بصیرتی برخی از مسلمانان و وابستگی رجال سیاسی آنان برآنها تحمیل کرده بود گرفتار و شاهد بودیم.
وی افزود: این بدبختی که دامن دنیای اسلام را گرفته و همه جا جنگ و خونریزی شاهد هستیم دقیقاً با برنامه‌ریزی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا در کل جهان و دنیای اسلام است آن هم به خاطر اسلام‌گرایی مسلمانان.
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه شرایطی که امروز شاهدیم بعد از خیزش و بیداری اسلامی بود، گفت: یعنی بعد از اینکه مسلمانان به فکر خود افتادند و مقابل عمال مفسد حاکم بر کشورشان قیام کردند آمریکا طرح جنگ نیابتی را در کشورهای اسلامی بر اساس اختلاف شیعه و سنی و امثال این‌ها پی‌ریزی کرد و امروز ما می‌بینیم در همه دنیای اسلام از شرق تا غرب، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، لیبی، افغانستان، یمن و اخیراً هم در کشور نیجریه شاهد کشتار و قتل عام مسلمانان شیعه هستیم.
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه این گرفتاری دقیقاً به‌خاطر اسلام‌گرایی است، گفت: آمریکا با دو چیز دشمن است یکی با اسلام اعم از شیعه و سنی و دیگری گرایش مسلمانان به اسلام و برای مبارزه با این اسلام‌گرایی هر کاری که از او ساخته باشد انجام می‌دهد و دریغ ندارد. اینجاست که روشنفکران دنیای اسلام باید به داد اسلام برسند و مسلمانان را از توطئه‌های عظیم استکبار باخبر سازند و هشدار دهند که استکبار برنامه‌هایی دارد.

آنچه تا امروز دیده‌ایم، آغاز جنگ  صلیبی است
وی خاطرنشان کرد: آنچه تا امروز دیده‌ایم آغاز جنگ صلیبی است و ادامه دارد و اگر مسلمانان با وحدت کلمه، هوشیاری و بصیرت، مقاومت و بیداری مقابل آن‌ها نایستند، مشکلات بیشتر خواهد شد البته علما و دانشمندانی می‌توانند مردم را بیدار کنند که خود فریفته غرب نباشند و مقابل قدرت غرب قدرت ایستادگی داشته باشند.

علمای اسلام جهت نجات مسلمانان به پا خیزند
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه امروز چاره‌ای نداریم جز اینکه آنانی که مطالب را می‌فهمند و می‌دانند برای مسلمانان بازگو کنند، ابراز کرد: رجال سیاسی دنیای اسلام خود غرق در فساد و تباهی‌اند لذا علما باید به پا خیزند و اینکه جمهوری اسلامی دائماً علمای بزرگ بلاد را دعوت می‌کند و در همین هفته وحدت بیش از 600 نفر از علما و روشفکران بلاد اسلامی را دعوت کرد، به‌خاطر این است که گره کار امروز به دست عملای دنیای اسلام باز می‌شود و بس و امیداوارم مسئولیتی که علم و آگاهی به عهده آنان گذاشته است به خوبی از عهده آن برآیند.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تصریح اینکه نظام جمهوری اسلامی تنها نظامی است که در جهان متکی بر آرای مردم و ارزش‌های دینی و الهی است یعنی مردم سالاری دینی و جمهوریت و اسلامیت، گفت: این خصوصیت فقط در این کشور دیده می‌شود و بس.

انتخابات نماد جمهوریت و اسلامیت است
وی، نماد جمهوریت و اسلامیت یعنی مردم سالاری دینی را انتخابات عنوان کرد و گفت: در اسفند ماهی که در پیش رو داریم این نماد جمهوریت رقم می‌خورد که دو انتخابات داریم یکی درباره تشخیص فرد واجد صلاحیت رهبری، مجلس قدسی خبرگان و دیگری مجلس شورای اسلامی با رأی مردم و با حضور مردم. طبیعی است که آنچه در همه انتخابات‌ها مهم است حضور حداکثری مردم است که به انتخاب افراد اصلح بیانجامد، یعنی کسانی که در طراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی فکر می‌کنند و می‌اندیشند و برای آینده این نظام دل می‌سوزانند و توجه به حضور و انتخاب اصلح.
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: امسال بر اساس آماری که برای تعداد داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ارائه شد، 65 درصد رشد در تعدادداوطلبان مجلس شورا داشتیم و 62 درصد رشد نیز در تعداد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و این خود از یک زاویه ارزشمند است و کار مثبتی است اما باید به زوایای دیگر قضیه هم توجه داشت و آن اینکه عقل، شرع، قانون اساسی و عرف عُقَلا این نکته را بیان می‌دارد که هر مسئولیتی شایستگی و صلاحیت لازم را می‌طلبد و چنین نیست که هر فردی بدون داشتن صلاحیت و شایستگی مسئولیت را به او واگذر کنند و این ظلم به خود فرد و ظلم به جامعه و ظلم به آیندگان جامعه است.
امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه برای رسیدگی به صلاحیت‌ها در تمام جوامع بشری راهکاری تعریف شده است، گفت: در همه کشورها راهکارهایی برای تعیین صلاحیت انسان‌ها دارند و در کشور جمهوری اسلامی هم قانون راهکار را تعیین کرده و آن احرازصلاحیت داوطلبان توسط وزارت کشور و هیئت اجرایی و شورای نگهبان است. افرادی که صلاحیت لازم را دارند به مردم معرفی کنند و مردم در میان این افراد عناصر اصلح را انتخاب کنند.

داوطلبان مجلس و خبرگان رهبری باید در مقابل قانونی تمکین داشته باشند

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که داوطلبان در مقابل قانون و راهکارهای قانونی باید تمکین لازم را داشته باشند. یعنی نظرات هیئت اجرایی و شورای نگهبان را بپذیرند و اگر اعتراضی دارند از مسیر صحیح اعتراض خود را دنبال کنند و بعد از بررسی‌های لازم همه در مقابل قانون همه تمکین لازم را داشته باشند.

تأیید صلاحیت‌ها به فرد وابسته نیست
آیت‌الله ایمانی همچنین به مسئله تأیید صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: این مسئله بستر و قوانین خاصی دارد و به فرد وابسته نیست. مقررات و سوابق، تحقیقات محلی و مراجع مختلفی که باید اظهار نظر کنند به تأیید و یا عدم تأیید منجر خواهد شد و آنچه برای ما مهم است انتخاب اصلح برای نظام و انقلاب اسلامی و برای آینده این کشور و مملکت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا عنوان کرد: آمریکا پس از برجام چهره زشت و کریه خودش را از پس نقاب‌ها بیرون آورد و در قالب مصوبه‌های مجلس و امضای رئیس جمهور دشمنی خودشان را به جمهوری اسلامی ایران و بلوکه کردن ثروت و سرمایه و پول‌های امانتی بانک مرکزی ایران در آنجا نشان دادند.
وی ادامه داد: اینان از زمانی که احساس کردند مذاکرات به جایی می‌رسد از راه‌های مختلف شروع کردند تا فضای دشمنی و کینه‌توزی نسبت به جمهوری اسلامی ایران در میان مردم و دولتمردان آمریکا دامن بزنند و ما هر روز در این راستا مصوبه و قانونی جدید شاهدیم، یک روز بلوکه کردن پول، یک روز کنترل رفت و آمدها به ایران، یک روز تحریم شخصیت‌ها و تحریم جدید شرکت‌ها، یک روز به نام حقوق بشر و سلاح موشکی و هر روز به یک بهانه.

یادآوری بیانات مقام معظم رهبری درباره دشمنی آمریکا
آیت‌الله ایمانی اضافه کرد:‌ این اقدامات و بهانه‌های آمریکا این نکته را به ما درس می‌دهد که بزرگ نگهبان انقلاب اسلامی یعنی رهبر معظم انقلاب، بارها و بارها تذکر دادند آمریکا دشمن است و اگر دست چدنی‌اش در لای مخمل کرده و به سمت ما دراز کرده، چدن است نه مخمل. دشمن است نه دوست؛ لبخند او زهر است و تعریف او از اسلام، دشمنی او با اسلام است.
امام جمعه شیراز عنوان کرد: این مسائل را بارها رهبر انقلاب بیان داشته است و متأسفانه باید عرض کنیم که بیش از 2 سال است چشم مردم و دولت ما به مذاکره و برجام و فضای پسا برجام است و ما شاهدیم در این بیش از 2 سال رکود اقتصادی بیش از گذشته، بیکاری افزون‌تر، پایین آمدن تولید بیش از گذشته و رشد قاچاق و واردات بی‌رویه فراوان‌تر از گذشته، اقتصاد ما را فلج کرده است اما چرا نگاه ما به آن‌ها باشد؟ کی آن‌ها به داد ما رسیدند که این دومین بار باشد؟ و چه زمانی آن‌ها انسان بوده‌اند که ما انتظار انسانیت از آن‌ها داشته باشیم؟

تحریم‌، جنگ نرم است
وی، تحریم را یک جنگ توصیف کرد و گفت: آیا در مقابل صدام که به ما حمله کرد ما دست روی دست گذاشتم و انتظار کشیدیم یا امام عزیز مردم را به جبهه‌ها تشویق کرد و فرمود جنگ در رأس امور است و توانستیم 8 سال بایستیم و دشمن را بیرون کنیم. تحریم هم جنگ است و آن جنگ سخت بود و تحریم جنگ نرم است لذا باید بنشینیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم. در دولت گذشته تحریم را هیچ انگاشتند و بدون برنامه با آن برخورد کردند و امروز هم به انتظار اینکه برجام به کجا می‌رسد.
آیت‌الله ایمانی در پایان با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب سال گذشته اعلام کردند به سرمایه و بازوی ایرانی اتکا کنید و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشید، ابراز امیدواری کرد: انسان‌هایی باشند که از عمق جانشان اقتصاد مقاومتی را قبول کنند و بیایند پای کار و کشور را از این رکود و گرفتاری اقتصادی نجات دهند.