صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۶۵۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱

گروه هنر: مجمع استانی بسیج هنرمندان صبح امروز با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مجمع استانی بسیج هنرمندان صبح امروز، 17 دی‌ماه، با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، در این مراسم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند: «اگر می‌خواهید هنر این کشور رشد کند و به اعتلا برسد به هنرمندان جوان و متخصص تکیه کنید وگرنه جشنواره موسیقی، تئاتر و ... فجر فقط بر شمارگان آن اضافه می‌شود و از دل آن باید با ذره بین کار ارزشی پیدا کرد، اینکه همیشه بشینیم و تنها نقد کنیم کافی نیست»، ما باید درافق نگاهمان به تربیت نیرو معطوف شویم، ابراز کرد: نگاه به اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اهمیت دارد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه در بحث مدیریت جهادی چند نفر مدل آن را طراحی کرده‌اند، تفاوت و مزیت کارکردهای آن را در توسعه جامعه مطرح کرد و ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر از این قاعده مستثنی نیست اما به خوبی نتوانسته کار انجام دهد.

منتظری با اشاره به اینکه شکل‌گیری شبکه بزرگ هنری و ادبی برای بسیجیان کشور باید از جمله برنامه‌های بسیج هنرمندان باشد، اظهار کرد: ما باید در تحولات فرهنگی و هنری کشور نقش‌آفرین باشیم.

براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: دلیل اینکه حرف‌های رهبری بر دل افراد اثر می‌گذارد، معنویت،  سنخیت و صمیمیتی است که در حرف‌های ایشان دیده می‌شود.

بسیج باید مثل هوا در همه جا جریان داشته باشد

وی با اشاره به اینکه بسیج مثل هوا باید در تمام ارکان‌ها جریان داشته باشد، ادامه داد: برای اینکه آثار فعالیت‌هایمان در دراز‌مدت در جامعه بماند، باید کارهای فرهنگی بسیاری با توجه به هجمه کشور انجام دهیم؛ فرهنگ چیز اضافه‌ای نیست و مثل هوا در همه جا در جریان است و بسیج هم باید مثل هوا در تمام فعالیت‌های سازمان‌ها و ارکان‌ها جاری بوده و مشارکت داشته باشد.

منصوریان ادامه داد: باید نماد‌ها و شاخصه‌هایی را مطرح کنیم سپس با تشکیل ستادسازی، تشکلی به نام بسیج هنرمندان و کانون‌ها تشکیل دهیم که نهادها و آرمان‌های این ستاد حول محور اندیشه‌های رهبری و انقلاب اسلامی می‌چرخد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ما باید همه نیاز جامعه را بسنجیم زیرا جامعه به خاطرات دفاع مقدس و رمان نیاز ندارد، افزود: هنرمند بسیجی تنها نباید فیلم‌ها را در قالب جنگ به نمایش بگذارد، مفاهیم ارزشی، صداقت، وظیفه‌شناسی، اعتقاد به آرمان کشور و ملیت فقط که جنگ نیست، در جنگ نرم نیز همین مسائل دچار آسیب‌دیدگی شده است.

منصوریان با اشاره به اینکه در جامعه امروز خانواده‌ها دچار آسیب شده‌اند و یا نهاد خانواده رو به خاموشی می‌رود، ادامه داد: در جامعه امروز رسانه‌های غربی کاری کرده‌اند که هر کس به فکر خودش است، هنر متعهد از بین رفته و خودمحوری جایگزین آن گشته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: باید برای جلسات خانوادگی پیام تولید کنیم و تولیدات فرهنگی از طریق ستادهای هنرمندان بسیجی تهیه و ارائه شود.

وی با بیان اینکه بیش از 90 هنرمند در بسیج  فعالیت دارند و کارهای موثری انجام می‌دهند، اظهار کرد: همچنین 40 رشته فرهنگی ـ هنری و 850 هزار رشته در کانون‌های فرهنگی آموزش و پرورش ارائه می‌شود.

منصوریان با بیان اینکه آوینی‌های آینده می‌توانند از دل مدارس رشد کنند، ادامه داد: نباید به دنبال کارهای موازی باشیم از این رو حلقه‌های بسیجی باید به هم متصل شوند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل آسیب‌دیدگی کانون‌های بسیجی متصل نبودن حلقه‌ها به یکدیگر است از همین رو بسیج هنرمندان باید به عنوان حلقه متصل در بخش فرهنگی دستگاه‌های کشور مشارکت داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این که بیش از دو هزار روحانی در آموزش و پرورش برای تربیت افراد در رفت و آمد هستند، گفت: 800 روحانی مستقر در مدارس داریم که با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، همچنین از سال گذشته تدریس قرآن در 600 مدرسه ابتدایی توسط روحانیون ارائه می‌شود.

سیدجواد رفائی، رئیس حوزه هنری و شورای عالی هنرمندان خراسان رضوی اظهار کرد: سازمان بسیج کشور باید به سازمان بسیج خراسان رضوی به دلیل پایگاه معنوی ایران اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشد متاسفانه زیربنا و زیرساخت‌های لازم در بخش حوزه هنری و ارشاد وجود ندارد این در حالی است که باید به توانمندی هنرمندان در استان توجه شود تا بتوانیم در تربیت هنر بسیجی پویایی لازم را داشته باشیم.

رفائی با بیان اینکه ما هنرمندان توانمندی در عرصه‌های مختلف در استان داریم، افزود: علاوه بر استعدادهای هنری در خراسان رضوی، سینما در استان هم مورد توجه بسیاری قرار گرفته است همانطور که پردیس هویزه مشهد از بعضی سینماهای تهران که جزو سینماهای پر فروش هستند آمار فروش بسیار بالایی دارد.

شکل گیری کارآفرینی و خلاقیت در بسیج هنرمندان

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه استعدادهای عجیب هنری در این استان دیده می‌شود که باید به کمک هنرمندان بسیجی بتوانیم به پرورش آنها بپردازیم، عنوان کرد: بسیج هنرمندان باید کاری نو و خلاق انجام دهد و در حوزه هنر کارآفرین باشد.

وی افزود: فقدان جایگاهی مشخص در جامعه برای بسیج هنرمندان از معضلات جامعه است، ادعا می‌شود هنر ارزشی در کشور وجود دارد در حالی که در عمل چنین چیزی دیده نمی‌شود لذا باید کاری کنیم تا هنر بسیجی و متعهد در کشور ساری و جاری شود.

وی با اشاره به اینکه 35 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما هنوز نتوانستیم در حوزه علمی و ارتباط آن با هنر هماهنگی ایجاد کنیم، تصریح کرد: نتوانستیم کاری کنیم که حوزه علمیه بتواند به بدنه هنر کمک‌هایی تزریق کند، خوشبختانه صدا و سیما در قم در تربیت طلاب در حوزه هنر اقداماتی را انجام داده است.

بارش فکر و اندیشه خلاق؛ سد تهاجم فرهنگی جامعه

رفائی عنوان کرد: اتصال بین روحانی و سینماگران و توجه به آینده از برنامه‌هایی است که باید در بسیج هنرمندان به آن توجه ویژه‌ای شود؛ همچنین باید کاری کنیم تا با ایجاد بارش فکر و اندیشه خلاق جلوی هجمه و آسیب‌هایی که در جامعه امروز دیده می‌شود را بگیریم.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: با وجود 25 میلیون زائر که سالانه به مشهد می‌آیند، اگر بتوانیم به میانگین هر زائر، 10 هزار تومان هزینه فرهنگی داشته باشیم با همکاری بسیج هنرمندان می‌توانیم در زمینه هنری به جای خوبی برسیم.

در ادامه مراسم سرهنگ جواد کمالی، رئیس بسییج هنرمندان استان خراسان رضوی عنوان کرد: قریب به 30 هنرمند از طلاب هنرمند در مشهد شناسایی شده‌اند که در زمینه هنری همکاری‌های خوبی داشته‌اند، همچنین سعی کردیم در بسیج هنرمندان شعار همدلی و همزبانی را همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند به اجرا برسانیم.

وی ادامه داد: 23 کانون در مشهد فعال هستند، از جمله کانون‌های شهید آوینی، اصغرزاده و ..؛ علاوه بر این، 10 انجمن در موضوعات مختلف تجسمی و خوشنویسی به فعالیت مشغول هستند و ماهی یک بار با یکدیگر نشست تخصصی با عنوان حلقه صالحین برگزار می‌کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فعال قرآني
|
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
سلام وعرض خداقوت . چرا در متن اخبار عكس هاي خبر بارگزاري نميشود؟