صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۶۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

گروه سياسي: خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه از مأموریت‌های مهم امام عسكری(ع) که به‌خوبی انجام دادند تا مردم کمتر دچار شبهات شوند، انتقال دوره حضور به دوره غیبت بود، گفت: براين اساس زمینه به‌گونه‌ای فراهم شده بود تا بعد از دوران غیبت مردم به نائب امام مراجعه کنند که این کار به حفظ تشیع بعد از دوران غیبت کبري بسیار کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر، 25 دی‌ماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این شهرستان با اشاره به اینکه از آنجا که تقوا درد عموم را درمان می‌کند، هر هفته در نماز جمعه باید به تقوا اشاره شود، گفت: نماز جمعه به بيان دردها و منافع مشترک مردم می‌پردازد لذا هرکجا به این مسائل پرداخته شود، مردم را به هم پیوند می‌زند، از همين رو اگر به سمت دردهای مشترک برویم، همدلی و همزبانی اتفاق می‌افتد و خداوند همچنین، جامعه‌ای را کمک می‌کند.

یعقوبی با اعلام اینکه اگر تروریست درد مشترک تمام کشورهای منطقه باشد، بسیار سریع می‌توان آن‌ها را از بین برد اما تا زمانی که هر کشور به فکر منافع خود باشد این اتفاق نخواهد افتاد، اظهار کرد: نباید فقط به فکر خود بود بلكه باید برای همه مسلمانان دنیا دعا کرد در این صورت است که درد و خوشی مردم، درد و خوشی ما هم خواهد بود.

وی نماز جمعه را یکی از محورهای بسیار مهم برای ایجاد همدلی و همزبانی در جامعه دانست و با بیان اینکه ایجاد همدلی و همزبانی میان ملت و مسئولان و دولتمردان از احکام و وظایف نماز جمعه و آثار نماز جمعه است، گفت: از جمله اموری که موجب همدلی و همزبانی می‌شود، توجه به مشترکات است اما بايد اولویت در زندگی ما اموری باشد که منافع آن برای دیگران هم وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد امام حسن عسكری(ع) گفت: ایشان 28 سال بیشتر عمر نکرد زیرا در روایات بسیاری آمده: آن امامی که ظهور خواهد کرد و ریشه ظلم و ظالم را خواهد مي‌کند، فرزند ایشان خواهد بود به همین جهت بخش زیادی از دوران عمر این بزرگوار در پادگان نظامی و در یک زندان سپری شد.

انتقال دوره ظهور به دوره غیبت از مأموریت‌های مهم امام عسكری(ع)


یعقوبی با بیان اینکه از مأموریت‌های مهم امام عسكری(ع) که به خوبی انجام دادند تا مردم کمتر دچار شبهات شوند، انتقال دوره حضور به دوره غیبت بود، افزود: بر اين اساس زمینه به گونه‌ای فراهم شده بود تا بعد از دوران غیبت مردم به نائب امام مراجعه کنند که این کار به حفظ تشیع بعد از دوران غیبت کبري بسیار کمک کرد.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن روز انتخابات و تلاش‌های مسئولان برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر این روز افزود: از آنجا که درخت انقلاب شکوفه جدیدی می‌زند، به همین دلیل باید خیلی با احتیاط در تأیید صلاحیت‌ها حرکت کرد و مراقب بود.

یعقوبی با بیان اینکه اگر صلاحیت عده‌ای احراز نشده بدین معنی نیست که افراد بدی هستند بلکه بدین معنی است که برای شورای نگهبان صلاحیت این افراد احراز نشده است، افزود: قانون به شورای نگهبان این اختیار را داده که هر کس را شناخت و صلاحیت وی مشخص شد، او را تأیید کنید به همین جهت کسانی که رد صلاحیت شدند، حق اعتراض داشته و می‌توانند از مجاری قانونی اعتراض خود را مطرح کنند تا بررسي دوباره صورت گيرد.

رد صلاحیت‌شدگان از ایجاد سر و صدا و خیابانی کردن مسائل پرهیز کنند

وی از رد صلاحیت شدگان خواست از مجاری قانونی اقدام کنند و از ایجاد سر و صدا و خیابانی کردن مسائل که به مصلحت نظام نیست، پرهیز کنند هرچند نظام اجازه چنین کارهایی را به این افراد همانند سال 88 نخواهد داد.

خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه عربستانی‌ها از نیروهای آمریکا در منطقه بوده و درصدد هستند با تحریک کشورهای منطقه و دادن پول و امتیاز کاری کنند در برابر ایران بایستند و با این کشور قطع رابطه کنند، بیان کرد: آمریکا می‌خواهد کشورهای قدرتمند را حذف کند تا امنیت اسرائیل حفظ شود.

ارتباط با جهان اسلام و همسایگان را یک اصل می‌دانیم


وی در ادامه با تأکید بر اینکه ارتباط به دنیا به خصوص جهان اسلام و همسایگان را یک اصل می‌دانیم و حاضر نیستیم این ارتباط را قطع کنیم، افزود: اگرچه آمریکا می‌خواهد این ارتباط را به هم بزند و جنگ عرب و عجم و شیعه و سنی ایجاد کند اما باید دقت کرد و اجازه نداد آمریکا از طرف مسلمانان حرفی را بزند.

وی همچنین، به سرانجام رسیدن برجام اشاره كرد و با تأکید بر اینکه مسئولان باید آمادگی داشته باشند تا اگر طرف‌های مقابل خلاف کردند و نخواستند به عهد و پیمان خود عمل کنند، مواضع محکم و انقلابی در برابر این اقدامات داشته باشیم، عنوان کرد: یکی از اهداف برجام تقویت روحیه سازش در ایران است، آمریکا با انجام اقداماتی که ضد برجام بوده، می‌خواهد ببیند، ما همچنان در برابر آمریکا مواضع انقلابی و محکمی داریم یا نه.
یعقوبی اظهار کرد: علم، پیشرفت، اقتدار و عظمت ملت ایران نباید متوقف شود لذا بايد در بخش‌های مختلف از خود عظمت و صلابت نشان دهیم تا فکر نکنند با این تحریم‌ها توانسته‌اند ما را تسلیم کنند.