صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۶۸۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
طی یکسال اخیر؛

گروه اجتماعي: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: سال گذشته در اعزام راهیان نور 25 هزار نفر از دانش آموزان گیلانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در جلسه شورای اداری استان که عصر دیروز با حضور رضا صالحی‌امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد،اظهار کرد: اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها نتیجه هدایت داهیانه مقام معظم رهبری، تدبیرورزی رئیس جمهور و خردورزی تیم مذاکره کننده هسته ای بوده است.
وی با گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش، افزود: 24 لغایت 30 دی ماه هفته شورای آموزش و پرورش است که قانون تشکیل آن در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور در سال 72 به تصویب رسیده است.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شوراهای آموزش و پرورش لحاظ شده است، تصریح کرد: هدف از تشکیل این شورا مشارکت دولت و مردم برای توسعه آموزش و پرورش است.
حاجتی با اشاره به افزایش پنج درصدی کنکوری های امسال گیلان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد:در این زمینه همچنان در رتبه ششم کشوری قرار داریم و رتبه سال قبل را حفظ کرده ایم.
وی استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز را یکی از اولویت های شورای آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش گیلان در حوزه نظارت رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان در زمینه ریشه کنی بی سوادی پیشتاز عمل کرده است، گفت: آموزش و پرورش گیلان امسال رتبه برتر پروژه مهر را در کشور کسب کرده‌ است.
حاجتی با بیان اینکه سال گذشته در اعزام راهیان نور 25 هزار نفر از دانش آموزان گیلانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شدند، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس از اهم فعالیت های آموزش و پرورش بوده است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال 95 وسایل گرمایشی مدارس گیلان تجهیز و نوسازی می‌شود، متذکر شد: نخستین مدرسه سبز در روستای «کلشتر» رودبار افتتاح شده است، حضور دانش آموزان گیلانی در المپیادهای علمی از 170هزار نفر به 200هزار نفر افزایش یافته است.