صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۷۳۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

گروه فعالیت‌های قرآنی: ارزیابی اولیه قاریان و مدرسان قرآن شرکت‌کننده در پنجمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن اواخر هفته جاری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی شورای عالی قرآن، در پنجمین دوره طرح اعطای مدرک به قاریان و مدرسان قرائت قرآن 260 نفر ثبت نام کرده و تلاوت‌های خود را به دبیرخانه این طرح ارسال کرده‌اند.
براساس این گزارش، ارزیابی تلاوت‌هایی که از سوی قاریان به دبیرخانه طرح ارسال شده و همچنین ارزیابی موارد مربوط به هر یک از قاریان و مدرسان قرائت قرآن طی روزهای 21 و 22 بهمن‌ماه با حضور اساتید قرآنی در شورای عالی قرآن انجام می‌شود تا نتیجه نهایی ارزیابی‌ها برای حضور قاریان و مدرسان در آزمون مرحله بعد مشخص شود.
ارزیابی تلاوت‌های ارسالی به شورای عالی قرآن طی دو روز انجام می‌شود و نتایج این ارزیابی هم اواسط اسفندماه به اطلاع قاریان و مدرسان قرآن می‌رسد.
اعلام نتایج اولیه پنجمین دوره طرح اعطای مدرک به قاریان به معنای تعیین درجه اولیه پذیرش شده هر قاری و مدرس قرآن است و در این مرحله مشخص می‌شود هر شخص در چه درجه‌ای پذیرفته شده است و در نتیجه افراد باید در آزمون عملی و حضوری که بهار 95 برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
هرچند که براساس ارزیابی‌هایی که انجام می‌شود درجه هر یک از قاریان و مدرسان مشخص می‌شود اما ممکن است شرکت‌کنندگان در آزمون‌های عملی و حضوری دچار صعود و تنزل شوند یعنی یا سطح بالاتری به دست آورند و یا حتی ضعیف‌تر بخوانند که در این صورت احتمال تغییر درجه تعیین شده وجود خواهد داشت.
در آزمون عملی که بهار 95 برگزار می‌شود درجه قاری تثبیت می‌شود و به طور قطعی اعلام می‌شود و براساس درجه تثبیت شده، قاریان و مدرسان باید در آزمون نظری که نیمه اول سال 95 برگزار خواهد شد شرکت کنند.