صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۷۹۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
موذنی خبر داد:

گروه دانشگاه: معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین تجلیل از 37 دانشجوی شاهد و ایثارگر، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر از اعضای هئیت علمی، ایثارگر هستند، گفت: سعی داریم سهمیه جذب اعضای هیئت علمی شاهد را از 10 درصد به 20 درصد برسانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین همایش تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر ممتاز دوره دکتری امروز سه شنبه 11 اسفند ماه در تالار همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور جمع کثیری از دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد.
در آغاز مراسم بعد از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و نماهنگ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن موذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در جایگاه قرار گرفت و با خیر مقدم به حاضران گفت: سال 65 فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تربیت و رشد همه‌جانبه فرزندان شاهد و ایثارگر از کودکی تا مدارج دانشگاهی صادر شد؛ طرح شاهد از آن زمان شکل گرفت و آنچه که امروز در این همایش به منصه ظهور می‌رسد آینه تمام‌نمایی از دستاوردهای دست‌اندرکاران طرح شاهد است.
وی افزود: با ابتکار بنیاد شهید، وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت شاهد ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارج نهادن به تلاش‌های علمی فرزندان شاهد و ایثارگر هستیم.
مؤذنی بیان کرد: فرزندان شاهد و ایثارگر از توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند که می‌توانند در حوزه‌های بالای مدیریتی با تکیه بر فرهنگ ایثار مثمر باشند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آماری از دانشجویان شاهد و ایثارگر، بیان کرد: برای تجلیل در این همایش 157 دانشجوی ممتاز دوره دکتری را برگزیدیم. از این بین 37 دانشجو به نمایندگی از 157 نفر تجلیل می‌شوند. در مجموع 162 هزار و 303 دانشجوی شاهد و ایثارگر داریم که از این بین 10 هزار و 889 نفر دانشجوی دکتری و 4 هزار و 193 نفر دانشجوی ممتاز دوره دکتری هستند.
وی عنوان کرد: بیش از 2 هزار نفر از اعضای هئیت علمی، شاهد و ایثارگر هستند و سعی داریم سهمیه جذب ایشان را در دانشگاه‌ها به‌عنوان اعضای هیئت علمی از 10 درصد به 20 درصد برسانیم.
تجلیل از 37 دانشجوی برگزیده دکتری
بنا بر این گزارش در ادامه برنامه از میان 150 دانشجوی ممتاز دوره دکتری برگزیده شده، 37 دانشجوی دکتری شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های وزارت علوم، آزاد اسلامی و وزارت بهداشت با حضور مسئولان این سه نهاد و همچنین مسئولان بنیاد شهید تجلیل شدند.
محمد آخوندی رشته تاریخ اسلام دانشگاه آزاد محلات، قدرت نیاصادق رشته الهیات دانشگاه آزاد همدان، آذر انجم‌شعاع رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه آزاد قم، افسانه ترکاشوند رشته الهیات دانشگاه آزاد خمین، سیده فاطمه محمودی رشته الهیات، فقه و مبانی حقوق دانشگاه آزاد بابل و سجاد کریمی رشته الهیات دانشگاه آزاد تهران مرکز از دانشجویان برگزیده رشته‌های علوم اسلامی حاضر در این همایش بودند.