صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۸۲۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
هاشمی‌نژاد خبر داد:

گروه اجتماعی: مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 63 هزار زائر اردو زبان به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید محمدجواد هاشمی‌نژاد، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، با عنوان این مطلب که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 63 هزار زائر اردو زبان به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند، ابراز کرد: رسالت اصلی این مدیریت، استقبال و ارائه‌ خدمات فرهنگی به زائرانی است که از سایر کشورهای جهان اسلام برای بهره‌مندی از فضای معنوی این مکان مقدس خود را به حرم مطهر رضوی رسانده‌اند.
وی افزود: بر اساس آمار ارائه‌شده توسط این اداره، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 63 هزار زائر اردو زبان از شبه قاره هند و کشورهایی نظیر پاکستان و هندوستان به حرم مطهر مشرف شده‌اند که افزون بر 90 درصد این زائران، برای نخستین بار توفیق تشرف به حرم مطهر را داشته‌اند.
هاشمی‌نژاد افزود: در راستای برقراری و تداوم ارتباط، فرم‌هایی به زائران حاضر در حرم مطهر داده می‌شود تا با ارائه پست الکترونیکی خود از خدمات فرهنگی این اداره به صورت مستمر و در مناسبت‌های مختلف بهره‌مند شوند.
مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه محتوای این نامه‌های‌الکترونیکی شامل کارت پستال، پیام تبریک یا تسلیت، احادیث رضوی و اهل‌بیت(ع) است، اضافه کرد: زائران غیرایرانی همچنین با ارائه‌ آدرس پستی خود می‌توانند بسته‌های فرهنگی از قبیل کتاب، لوح فشرده، نمک متبرک، کارت پستال را در مناسبت‌های مهم سال دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه زائران غیر ایرانی شامل بخش‌های راهنمای زائر، نشست های تخصصی، مسابقات فرهنگی، جشن‌ها، شعرخوانی، پاسخگویی و ... می‌شود، بیان کرد: این اداره از ساعت هفت صبح تا ساعت 22 با بهره‌گیری از مترجمان مسلط به زبان‌های عربی، اردو، انگلیسی و آذری خدمات خود را به زائران غیرایرانی در بخش راهنمای زائر ارائه می‌کند.