صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۸۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

گروه اجتماعی: رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت:یکی از سیاست‌های مناسب در جهت ارتقاء جایگاه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تشکیل هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران (ایکنا) از اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان عصر امروز پنجشنبه 20 اسفندماه در همایشی که به مناسبت بیست و سومین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: زیر ساخت‌های توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در قالب کانون‌های مساجد در شهرستان شهرضا فراهم است و باید از این موقعیت به بهترین شیوه استفاده شود.
وی افزود: یکی از سیاست‌های مناسب در جهت ارتقاء جایگاه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تشکیل هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تصریح کرد: تشکیل این هیئت با ریاست فرماندار و عضویت امام جمعه و مسئولان اجرایی و فرهنگی شهرستان و همچنین نمایندگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، می‌تواند به آسیب شناسی و حل مشکلات کانون‌های مساجد شهرستان منجر شود.
حجت‌الاسلام معتمدی گفت: یکی دیگر از اقدامات لازم برای ارتقاء سطح فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، تشکیل ستاد راهبردی این کانون‌هااست که در مرکز استان و با حکم استاندار اصفهان تشکیل شده است.
وی در ادامه افزود: ستاد راهبردی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با عضویت 7 نفر از فعالان فرهنگی استان از جمله ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا تشکیل شده و تاکنون توانسته خدمات شایان توجهی در این زمینه ارائه کند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با تأکید بر لزوم ایجاد بسترهای لازم برای افزایش حضور بانوان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: از مجموع 1710 کانون فرهنگی هنری به ثبت رسیده در سطح استان اصفهان در 1400 کانون، واحد خواهران فعال شده و این روند در سایر کانون‌ها نیز همچنان ادامه دارد.
حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: توسعه فعالیت‌های فرهنگی یک نیاز است اما اگر این مسئله در قالب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام شود، بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی را مرتفع می‌کند.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های غنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، نیازمند اتخذ ساز و کارهایی است که تشکیل ستاد راهبری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان از جمله آن‌هااست.