صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۸۲۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
آیت‌الله ایمانی:

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه باید در بیان مرثیه اهل بیت(ع) و مراثی فاطمه زهرا(س)، مصالح کلان دنیای اسلام را در نظر بگیریم، گفت: این‌ها آنچنان نباشد که ما افکار و مقدسات برادران اهل سنت را بشکنیم و به آن‌ها توهین و تحقیر کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 21 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره و بر لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه تأکید کرد و گفت:‌ باید کوشش کنیم حرمت این ایام را نگه داریم و اجازه ندهیم در دید و بازدیدها و سایر مسائل حرمت ایام شهادت شکسته شود.
آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه باید در بیان مرثیه اهل بیت(ع) و مراثی فاطمه زهرا(س)، مصالح کلان دنیای اسلام را در نظر بگیریم، گفت: این‌ها آنچنان نباشد که ما افکار و مقدسات برادران اهل سنت را بشکنیم و به آن‌ها توهین و تحقیر کنیم و توجه به این نکته باشد. بیان واقعیات تاریخی امری ضروری است و باید گفته شود اما مصالح کلان اسلامی هم باید مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه امروز دشمن، اسرائیل و امریکا با تمام امکاناتش دارد پول خرج می‌کند که شیعه و سنی را به جان هم بیندازد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ما، امروز در کنار حرم حضرت زینب(س) برادران اهل سنت بلوچستان دارند شهید می‌دهند و برادران اهل سنت مناطق مختلف در مقابل داعش ایستاده‌اند و دارند در فاع از حرم اهل بیت(ع) شهدایی را تقدیم می‌کنند و ما باید این فضا را حفظ کنیم و این وحدت را نگه داریم و اجازه ندهیم بعضی مسائلی که در تاریخ هم ممکن است زیر سئوال باشد با بیان خاص آنچنان بیان کنیم که تحریک احساسات دیگران شود.

مداحان مصالح کلان جامعه را در نظر بگیرند
امام جمعه شیراز اضافه کرد: توجه به این مسئله هم برای مداحان ضرورت دارد و هم برای مردم ما که در شرایط ویژه‌ای هستیم و باید مصالح کلان جامعه را مدنظر قرار دهیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به دیدار اعضای این مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری که خبرگان امت محضرشان داشتند فرمودند که مجلس خبرگان مهمترین مسئولیتی که به عهده دارد را باید مراقب باشد و سپس توضیح دادند انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند.

انقلابی ماندن، غیر از انقلابی بودن است
وی با تأکید بر اینکه انقلابی ماندن، غیر از انقلابی بودن است،  افزود: ممکن است فرد یا افرادی انقلابی باشند اما انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مسئله دگری است و در حقیقت  مهم این است تدام بر خط مستقیم در زندگی داشته باشیم نه اینکه امروز منافع اقتضا کند سمت راست حرکت کنیم، فردا منافعمان آنچنان باشد که به سمت چپ تمایل پیدا کنیم و این چنین بودن اسلام و ایمان نیست. اسلام و ایمان یعنی راه صحیح را که انتخاب کرد، در راه صحیح پایداری داشته باشد و تا آخر در مسیر صحیح گام بردارد.

تغییر وضعیت اقتصادی مردم تنها با اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب مطرح فرمودند امروز مسئولیت مهمی که به عهده نمایندگان مجلس، دولت، مجلس خبرگان و همه دست اندرکاران نظام است سه نکته اساسی و سه وظیفه محوری است، نخست اقتصاد و معیشت مردم و توجه به زندگی مادی مردم و پاسخگویی به نیازهای مردم فارغ از شعار و کاغذ و قلم است یعنی سفره مردم این معنا را احساس کند که وضع جامعه از نظر اقتصادی تغییر کرده و این امکان‌پذیر نیست مگر با اقتصاد مقاومتی که باید برای این کار، دولت قرارگاه تشکیل دهد که به ظاهر اقداماتی هم در این زمینه انجام شده است.
امام جمعه شیراز با اشاره به دومین نکته بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: دومین نکته رشد علمی و شتاب در رشد مسائل علمی است؛ کشور ما روزگاری 57 مین کشور دنیا بوده در رشد و شتاب علمی؛ به برکت نهضت نرم افزاری که رهبر معظم انقلاب چند سال قبل آغاز کردند امروز ما در مقاطع مختلفی از دانش‌های گوناگون در رده 10 کشور اول دنیا و یا 20 کشور اول دنیا قرار گرفته‌ایم.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند باید این آهنگ شتاب داشته باشد چون عقب افتادگی زیاد است ما با دنیا خیلی فاصله داریم و باید این فاصله را جبران کنیم و متاسفانه این 2-3 سال رشد علمی کند شده و آن آهنگی که باید داشته باشد نداشته و به قول رهبر معظم انقلاب حتی وزیر علوم هم به این معنا اعتراف کرده است.

دولت وظیفه مصون‌سازی فرهنگی را بر عهده دارد

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه علم و دانایی آقایی می‌آورد و اگر ما جاهل و نادان باشیم تو سری خور می‌مانیم و موقعی در د نیا رشد می‌کنیم که در همه زمینه‌ها دانش پیدا کنیم، سومین نکته را مصون‌سازی فرهنگی عنوان کرد و گفت: دولت و مسئولین وظیفه دارند مصون‌سازی فرهنگی داشته باشند. یعنی آنقدر جامعه ما را جوانان ما را با گفتمان‌های ارزشمند الهی آشنا کنند که توطئه‌ها و شبهه‌ها و کارهای دشمن نتواند آنان را از خط اصلی منحرف کند و شبهه‌ها نتواند جوانان را از پا درآورد و منحرف سازد.
وی با بیان اینکه امروز دشمن با تمام امکانات می خواهد این مصون سازی را از بین ببرد و نفوذ کند، گفت: نفوذ فرهنگی قوی‌ترین نفوذ است. دشمن برنامه دارد وده‌ها راه برای نفوذ در کشور ما طراحی کرده و دارد اجرا می‌کند و مسئولین ما باید با هوشیاری و دقت راه‌های نفوذ دشمن را ببندند.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معنای نفوذ گفت: نفوذ یعنی روی مسئولین اثر بگذارند که حرف دشمن به زبان مسئولین گفته شود و روی مردم اثر بگذارند که تغییر فکر در جامعه ایجاد شود لذا روی این مسائل باید دقت کرد و وظایف و مسئولیتی است که امروز مجموعه دست‌اندرکاران عهده‌دار انجام آن هستند.

دشمن  تلاش می‌کند تا ملت ایران دشمنی‌های گذشته آنان را فراموش کنند
وی با تصریح اینکه نفوذ دشمن در این مسیر است که می خواهد گذشته دشمنی‌هایی که نسبت به ما داشته فراموش شود، گفت: دشمن تلاش می کند تا ملت ایران از یاد ببرد که روزی انگلیس یک سوم جمعیت این کشور را یا با قحطی یا با بیماری‌های واگیر از بین‌بُرد. می‌خواهد دشمنی‌ها گذشته که در همه زمینه‌ها بوده به طور کل به فراموشی سپرده شود.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به برگزاری مانور اقتدار ولایت همراه با رزمایش موشکی سپاه که موجب شد دشمنان ادعا کنند که چرا ایران موشک می‌سازد و قدرت دفاعی خود را پر و بال می‌دهد، گفت: دشمنان دارند در مسائل داخلی و دفاعی ما دخالت می‌کنند. موشک وسیله تهاجمی نیست و وسیله دفاعی است و امروز دنیا این معنا را فهمیده اما نوبت به ما که می‌رسد دشمنی خود را نشان می‌دهند و می‌گویند این آزمایش‌ها ممکن است نقض برجام باشد و ما باید تحریم‌ها را برقرارکنیم.
وی ادامه داد: این خصوصیت دشمن است ما باید بدانیم با دشمن داریم کار می‌کنیم و با او داریم معامله می‌کنیم و هیچ گاه او را جای دوست قرار ندهیم و خواه ناخواه اینچنین هست و همه مسئولین توجه لازم را دارند.