صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۰۱۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
علوی مطلق:

گروه فعالیت‌های قرآنی: شرکت‌کننده در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف مرحله شهرستانی ناحیه یک با بیان اینکه در حوزه توجه لازم به قرآن صورت نمی‌گیرد گفت: حوزه کلاس درس رسمی قرآن تشکیل دهد.

علوی مطلق در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: کم و کیف مسابقات قرآن در ناحیه یک خوب بود و به این مسابقات به صورت آبرومندانه و قابل تقدیری برگزار شد.
وی اظهار کرد: سطح کیفی شرکت کنندگان نیز بد نبود و البته برخی افراد ضعیف بودند اگرچه وضعیت حفظ قرآن در قم از سطح بالایی برخوردار است.
این حافظ ده جزء قرآن تصریح کرد: من ده جزء را در مدت دو سال حفظ کردم و با توجه به اینکه طلبه هستم تلاش می‎کنم مرور خوبی داشته باشم.
وی افزود: وضعیت قرآن در مدرسه مجتهدی که من هستم خوب است و البته در مسابقات سالانه نیز شرکت می کنیم ولی خیلی قوی نیست اگرچه چند حافظ کل در این مدرسه وجود دارند.
علوی مطلق عنوان کرد: در این مدرسه کلاس و  درس رسمی قرآنی وجود نددارد اما خود طلاب برنامه ریزی کرده و جلسات حفظ تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: حافظ قرآن باید تدبر داشته باشد و در کنار حفظ به تفسیر و معانی نیز بپردازد زیرا بدون این مقوله انس واقعی شکل نمی گیرد البته عمل در انس با قرآن نقش تعیین کننده دارد.