صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۱۲۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار چندرسانه‌ای دانشنامه حج (لبيك ۱) به همت حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت و مؤسسه نور توليد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نرم‌افزار چند رسانه‌ای دانشنامه حج(لبیک 1)، اطلاعات جامعی از مباحثی همچون قرآن، معصومان (ع)، اسرار و معارف حج، اماكن حرمين شريفين، مناسك حج، پرسش‌های رايج و پاسخ به شبهات، ادعيه و زيارات، اشعار، تصاوير، سخنرانی و نجوانامه، برنامه‌های آموزشی و مكالمات روزمره در اختيار مخاطبان قرار می‌دهد.

ارائه شيوه‌های آموزشي همچون روايت‌گري و آشنايی با اماكن حرمين شريفين، شيوه پاسخ‌گويی به شبهات رايج، در دسترس قرار دادن آسان اطلاعات مورد نياز و ارائه كتب موضوع‌بندی شده و مرتبط با حج و زيارت به زائرين و روحانيون كاروان‌ها از جمله اهداف توليد اين نرم‌افزار به شمار می‌روند.

۴۳۹ عنوان در ۹۸۸ جلد كتاب عربي و فارسی، ۷۳۹ قطعه صوت و ۵۴ قطعه فيلم، يك دوره ترتيل و يك دوره تحقيق كامل قرآن كريم، ۱۱۵۰۰تصوير، ۴۵ برنامه آموزشی و نمايش تصاوير سراسرنما به شكل ۳۶۰ درجه (پانوراما) محتوای اين نرم‌افزار ارزشمند را تشكيل می‌دهند.

جستجوی پيشرفته در متن، ارتباط بين متن كتب با شرح‌‌ها و ترجمه‌‌ها، ارتباط ۹ دوره لغت‌نامه با متن برنامه و امكان جستجو در آن، كتاب‌شناسی، انتقال متن به Word، يادداشت‌برداری و... از جمله قابليت‌های اين نرم‌افزار به شمار می‌روند.

همچنين امكان تنظيم اندازه صفحات برنامه به ميزان دلخواه، ارائه موضوعات به شكل جامع و عرضه محتوا بر اساس سطح و نياز مخاطبان برنامه، تهيه برنامه بر اساس زبان برنامه‌‌نويسی توسعه‌ يافته (Qt۵)، قابليت‌های صوتی و تصويری، ارائه آيات مرتبط با مكه و مدينه و برقراری ارتباط ترجمه‌‌ها و تفاسير با آيات قرآن كريم از جمله ويژگی‌های نرم‌افزار دانشنامه حج به شمار می‌روند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
تولید نرم افزارهای که جنبه‌های مذهبی و آموزشی دارند نتایج خوبی خواهد داشت