صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۱۷۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کریمی:

گروه سیاسی: نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری درباره ولنگاری فرهنگی گفت: اراک به دلیل مهاجرپذیری بیش از حد و پذیرش بالای دانشجوی با تعدد اقوام و فرهنگ روبرو است و درحال از دست دادن فرهنگ واقعی خود می‌باشد مسئولان این امر را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، امروز دوم مردادماه در جلسه شورای اداری شهرستان اراک با اشاره به شاخص بودن اراک به عنوان یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران گفت: متاسفانه بحث آلودگی هوا در شهر اراک سیاسی شده در صورتیکه سلامتی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید با آن بازی سیاسی کرد.
وی ادامه داد: طرح کاهش آلودگی هوا در هیات وزیران از سال 1386 مصوب شده  ولی تاکنون به دلیل سیاسی کاری بعضی افراد و صرف هزینه‌های میلیاردی مسئولان ایرالکو، آلومینیوم سازی و... در دادگاه‌ها و  همراهی بعضی از نهادها همچون محیط زیست استان با این افراد سودجو این طرح عملیاتی نشده است، باید مسئولان این واحدهای صنعتی جوابگو باشند چرا باید شرکت ایرالکو میلیاردی از بیت‌المال هزینه کند تا در دادگاه واحد صنفی آلاینده خود را موجه جلوه دهد؟ چرا صنعت آندسازی این شرکت سالیان سال آمده و در انبارها خاک می‌خورد ولی پیشرفت انتقال این صنعت به جایی دیگر در این سالیان اخیر کمتر از ده درصد بوده در صورتیکه مسئولان ایرالکو در گزارش‌های خود پیشرفت عمرانی انتقال این صنعت را به دروغ بالای 60 درصد اعلام می‌کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوب شدن انتقال 60 دیگ کارخانه آلومینیوم‌سازی اراک از ابتدای سال 91 در اولین کارگروه کاهش آلودگی هوا که در سال 90 مصوب شده گفت: چرا هنوز این دیگ‌ها انتقال نیافته‌اند؟ همه اینها نشان از بی‌کفایتی مدیران این واحدهای صنعتی و سودجویی آنها دارد.
کریمی تصریح کرد: بعضی از مسئولان واحدهای صنعتی همچون آلومینیوم و پتروشیمی اراک ادعا دارند که طی تحقیقاتی که انجام شده صنعت آنها سبز است، این صحبت‌ها بر اساس چه تحقیقات مستقل و علمی است؟ معتبرترین دانشگاه ها و مراکز علمی کشور همچون دانشگاه شهید بهشتی تهران این صنعت‌ها را به عنوان صنعت‌های آلاینده خطرناک معرفی می‌کنند.
وی افزود: شهرستان اراک پیشانی استان مرکزی است و باید اعتبارات استانی بیشتری به این شهرستان داده شود در صورتیکه در این چند سال اخیر از لحاظ تخصیص بودجه به این شهرستان شاهد سیر نزولی بوده‌ایم.
نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری درباره ولنگاری فرهنگی گفت: متأسفانه استان مرکزی به ویژه شهر اراک به دلیل دو عامل مهاجرپذیری بیش از حد آنهم به دلیل قطب صنعتی بودن و همچنین پذیرش بالای دانشجو و مواجهه با تنوع اقوام و فرهنگ، هویت فرهنگی خود را کم کم از دست می‌دهد مسئولین باید بیشتر از گذشته برای احیای فرهنگ استان تلاش کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم وجود کانون‌های فرهنگی در اراک تأکید کرد و گفت: نبودن کانون‌های فرهنگی امن و مناسب سبب شده تا خانواده‌ها برای تفریح به حاشیه شهرها بروند و همین موضوع سبب مشکلات زیادی می‌شود مانند مشکلاتی که در پارک شهید باهنر در سال‌های پیش به وجود آمد.
کریمی در پایان با جدی خواندن مسئله بحران آب در استان گفت: باید توجه ویژه به این مهم در دستورکار  قرار گیرد و در خصوص تأمین آب شرب روستاهای اراک از همین حالا باید برنامه‌‌ریزی کرد.