صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۱۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا دولتی شدن را یکی از بدترین معضلات کاری خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: کمک مستقیم دولت به رسانه‌ها و خبرنگاران آن‌ها را وامدار دولت کرده و مانع از انتقاد سازنده به عملکرد دولت‌مردان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محمدعلی جعفری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا شامگاه دوشنبه 18 خردادماه در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان شهرضا 2 دکه روزنامه فروشی، دو خبرگزاری محلی و 5 هفته نامه و ماهنامه محلی وجود دارد.
وی ادامه داد: شمار خبرنگاران رسمی شهرستان 6 نفر، شمار خبرنگاران غیر رسمی 14 نفر و تعداد عکاسان خبری 19 نفر هستند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا بیان کرد: متأسفانه روزانه تنها 500 مجله و 400 روزنامه وارد شهرستان می‌شود که از این تعداد 200 مجله و 200 روزنامه برگشت داده می‌شود.
جعفری اضافه کرد: در شهرضا 100 مشترک روزنامه، 200 مشترک «هفته نامه شهرضا» و 5 مشترک هفته نامه‌های دیگر وجود دارد که مجموع این آمار با توجه به جمعیت بیش از 150 هزار نفری شهرستان بسیار اندک و نگران کننده است.
وی در ادامه دولتی شدن را یکی از بدترین معضلات کاری خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: کمک مستقیم دولت به رسانه‌ها و خبرنگاران آن‌ها را وامدار دولت کرده و مانع از انتقاد سازنده به عملکرد دولت‌مردان می‌شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا اظهار کرد: خبرنگار باید همواره با توجه به اینکه او زبان گویای مردم و واسطه بین دولتمردان و اجتماع است، برای اصلاح جامعه خود از هیچ تلاشی فروگذار نکند.
جعفری اخلاق مداری را از دیگر ویژگی‌های کاری خبرنگران برشمرد و افزود: پایبندی یک خبرنگار به اخلاق کاری باعث می‌شود که او از سیاست زدگی و جناح گرایی دوری کند، البته گرایش سیاسی داشتن برای یک خبرنگار عیب نیست، اما این مسئله نباید بر جایگاه و بیان او تأثیر گذار باشد.
وی ضمن انتقاد از کاهش تیراژ نشریات در کشور، اظهار کرد: افزایش رسانه‌های مجازی و کاهش شمارگان رسانه‌های چاپی نشانه پیشرفت ما نیست، ما برای پیشرفت همه جانبه کشور نیازمند بهره‌گیری از هر دو رسانه چاپی و مجازی هستیم.