صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۱۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن کریم به مناسبت دهه کرامت در مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی‌اکبر(ع) پدافند هوایی اراک برگزار شد.

به ‌گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محفل انس با قرآن کریم در مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی‌اکبر(ع) پدافند هوایی اراک امروز، 19 مردادماه با حضور سرهنگ عزیزسلطانی، فرمانده مرکز، پایوران و سربازان به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.
حجت‌الاسلام اکبری، رئیس شعبه تربیت و آموزش عقیدتی و سیاسی پدافند هوایی اراک در این محفل گفت: اهمیت دهه کرامت بر هیچکس پوشیده نیست و ما با استفاده از ظرفیت‌های دینی خواهیم توانست مبانی اخلاقی را در جامعه بسط دهیم.
وی به بررسی نقش بارز امام رضا(ع) در تلیغ دین اسلام وتشیع پرداخت و با اشاره به سفر این ایشان از مدینه به مرو که بارزترین نکته این سفر در حدیث سلسله‌ الذهب بیان شده است، افزود: ایشان در طول سفر همواره مردمی که برای استقبال حاضر می‌شدند را به درک معانی دینی و پیروی از ائمه اطهار(ع) و اطاعت از فرامین الهی توصیه می‌کردند.
حجت‌الاسلام اکبری ادامه داد: این امام همام در جمع زیادی از مشتاقان که برای استقبال گردادگرد حضرت جمع شده بودند به بیان این حدیثی به نقل از پیامبر(ص) پرداخت و اعلام کرد؛ کلمه لااله الاالله دژ من است و هرکس داخل شود از عذاب من در امان است، که بلافاصله برای آن شرط پذیرش ولایت را معرفی نمودند.  
وی اضافه کرد: در واقع امام رضا(ع) با بیان حدیث پیامبر(ص) قصد داشتند تا حجت را بر مردم تمام کرده و تکلیف را برای همگان روشن کنند به طوری که مرز شیعه 7 امامی و 12 امامی پذیرش ولایت امام رضا(ع) شد.
حجت‌الاسلام اکبری به بیان سیره عملی و اخلاقی آن حضرت پرداخت و با توجه به روایات، رفعت و مهربانی، گذشت، خوش‌خُلقی، توجه به ایتام و قشر محروم جامعه را از خصوصیات بارز اخلاقی ایشان بیان کرد.
وی شب‌زنده داری، عبادت و روزه داری را از دیگر شاخصه‌های رفتاری امام رضا(ع) عنوان کرد و افزود: آن حضرت هیچگاه با صدای بلند نمی‌خندیدند، صدقه می‌دادند و دست رد به سینه کسی نمی‌زدند، جوانان باید مزین به اخلاق رضوی باشند، مطالعه در خصوص سبک و سیاق زندگی ایشان و دیگر ائمه باعث می‌شود که راه راست را یافته و با وجود شبکه‌های اجتماعی فراوان سره را از ناسره تشخیص دهند.
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از بزگمهر، قاری ممتاز یگان با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.