صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۲۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
اولین قدم برای اجرای امر به معروف:

گروه فضای مجازی: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: اولین قدم برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر این است که معضلات مجموعه را دریابیم و معروفات را جستجو کنیم و در نهایت به اولویت‌بندی بپردازیم تا براساس اولویت‌ها دستورالعمل‌هایی را تهیه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد زرگر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به وظایف هر شهروند نسبت به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این موضوع به عنوان فروع دین امری واجب است و همه مسلمانان باید نسبت به اجرای این فریضه اهتمام ورزند اما وظیفه ما سنگین‌تر است.

وی ادامه داد: در ذیل ماده 5 قانون امر به معروف و نهی از معروف، آمده است که برای اجرای این حرکت نیازمند اعتبارات است. دستگاه‌های مرتبط باید اعتبارات لازم را پیش‌بینی کنند. پیش‌بینی اعتبارات برای امسال دیر شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اولین قدم برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر این است که معضلات مجموعه را دریابیم و معروفات را جستجو کنیم و در نهایت به اولویت‌بندی بپردازیم تا براساس اولویت‌ها دستورالعمل‌هایی را تهیه کنیم.

وی بیان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند فراهم کردن بسترهایی بوده که یکی از این بسترها تأمین اعتبارات است. همچنین در جلسات شوراها باید دستور کار وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرگر اظهار کرد: یادآوران در آموزش و پرورش و یاوران معروف در جامعه شکل گرفته است و بازوان اجرایی شوراها برای حل معضل می‌تواند یاوران معروف باشد.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، پیشگیری است نه برخوردی چراکه 98 درصد احکام نورانی اسلام، پیشگیری است و تنها سه درصد هم اسلام به برخورد جدی توجه دارد تا در راستای پیشگیری باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: قانون امر به معروف ونهی از منکر 22 سال طول کشید و معتقدیم که بهترین تشکیلاتی که می‌تواند در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر مؤثر باشد، مردم با محوریت ائمه جمعه سراسر کشور، استاندار و حوزه‌های علمیه است.