صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۴۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
در مشهد صورت می‌گیرد؛

گروه اندیشه: دبیر همایش الگوی تعلیم و تربیت اسلامی از برگزاری آیین نکوداشت الگوی تعلیم و تربیت اسلامی به منظور پاسداری از تلاش‌های حجت‌الاسلام غلام‌رضا ذاکری در تاریخ چهارم شهریورماه در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حسین محمدیان، رئیس دانشگاه شهید مطهری واحد مشهد، ظهر امروز، اول شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری آیین نکوداشت الگوی تعلیم و تربیت اسلامی به منظور پاسداری از تلاش‌های حجت‌الاسلام غلام‌رضا ذاکری در مشهد خبر داد.
وی با بیان اینکه در سال 64 مدرسه عالی شهید مطهری در مشهد تأسیس شده است، عنوان کرد: در همان سال حجت‌الاسلام ذاکری، مدیریت این مجموعه را به دست گرفته و تاکنون 30 دوره آموزشی ـ علمی در این مدرسه برگزار شده است.
محمدیان با اشاره به این مطلب که برگزاری آیین نکوداشت اساتید دانشگاه شهید مطهری مشهد‌ از دو سال پیش در مشهد آغاز شده است، گفت: در نخستین سال از آیت‌الله دهشت که در آن زمان در قید حیات بودند، به رسم‌ادب و جایگاه علمی که داشتند، تقدیر به عمل آمد.
رئیس دانشگاه شهید مطهری واحد مشهد با اشاره به ویژگی‌‌های حجت‌الاسلام غلام‌رضا ذاکری، بیان کرد: تواضع از شاخص‌ترین ویژگی‌های این عالم ربانی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه در نظام آموزشی مجتمع شهید مطهری، تلفیقی از نظام حوزه و دانشگاه وجود دارد، ابراز کرد: به عنوان مثال در دوران دبیرستان، رشته علوم و معارف اسلامی تدریس می‌شود.
در ادامه نشست، جعفر کبیری، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دبیر همایش الگوی تعلیم و تربیت اسلامی، با بیان اینکه شیخ غلام‌رضا ذاکری از جمله عالمان موفق هستند، افزود: ایشان در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه آیت‌الله میلانی به تربیت طلاب مشغول بودند.
وی ادامه داد: همچنین حجت‌الاسلام ذاکری بعد از پیروزی انقلاب نیز به عنوان معاون تبلیغات نهضت سوادآموزی خراسان برای انجام وظیفه خود، مبلّغانی را به روستاها و مناطق محروم می‌فرستادند.
کبیری با تأکید بر اینکه حجت‌الاسلام ذاکری در طول عمر خویش شاگردان زیادی تربیت کردند، افزود: مدیریت حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) که در غرب مشهد واقع شده است نیز از جمله برنامه‌های تربیتی این عالم بوده که توانسته تا حدودی برخی خلأهای فرهنگی را در این محله برطرف کند.
دبیر همایش الگوی تعلیم و تربیت اسلامی با اشاره به این مطلب که متأسفانه فرهنگ نکوداشت از بزرگان در مشهد بسیار کمرنگ است، تصریح کرد: بنابراین باید در راستای توسعه و ترویج این امر، برنامه‌ریزی صحیح انجام گیرد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مراسم الگوی تعلیم و تربیت اسلامی در مشهد، ابراز کرد: این مراسم به همت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود که در آن، پیام محمد فانی، وزیر آموزش و پرورش توسط سید جواد حسینی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرائت خواهد شد.
عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد مشهد ادامه داد: بولتنی تهیه شده که در آن بیاناتی از آیات عظام سیدجعفر سیدان، رجبعلی رضازاده، محمد امامی‌کاشانی و حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در خصوص حجت‌الاسلام ذاکری بیان شده و در مراسم توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در این مراسم حجج‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد، دانشیار دانشگاه علوم و قرآن حدیث دانشگاه تهران،‌ صابر اکبری‌جدی، نماینده مقام معظم رهبری در روسیه و مهدی شریعتی‌تبار، مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
کبیری از تهیه مستندی از زندگی حجت‌الاسلام ذاکری خبر داد و تصریح کرد: در این مستند، شاگردان سه دهه اخیر این عالم ربانی به بیان خاطراتی از استاد خویش پرداخته‌اند.  
دبیر نکوداشت الگوی تعلیم و تربیت اسلامی اضافه کرد: همچنین در این مراسم از آرم مؤسسه فرهنگی، علمی و اجتماعی اندیشه‌سازان مطهر توس و تمبر حجت‌الاسلام ذاکری رونمایی می‌شود.
وی یادآور شد: آیین نکوداشت الگوی تعلیم و تربیت اسلامی به منظور پاسداری از تلاش‌های حجت‌الاسلام غلام‌رضا ذاکری، چهارم شهریورماه، ساعت ۹ صبح در تالار نور واقع در خیابان آبکوه برگزار خواهد شد.