صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۵۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیاتی از قرآن که اهمیت جهاد را در بردارند، گفت: خدا کسانی که در برابر دشمن مبارزه می‌کنند، امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و کسانی که معارف دین را گسترش می‌دهند جهادگر در راه خدا می‌داند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نكونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر روز گذشته پنجم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و معاونین وی و اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره اینکه خداوند پس از سرزنش منافقین به تشکر از جهادگران در راه خدا می‌پردازد، گفت: خداوند به پیامبر سفارش می‌کند کسانی که برعکس منافقین و فتنه‌گران مقاوم و جهادگر هستند و با جان و مالشان ازخدا و دین خدا دفاع می‌کنند، اینان رستگارانند.
حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه خدا و قرآن امروز از ما جهاد می‌خواهند، افزود: جهاد همیشه نظامی نیست و عرصه‌های مختلف دارد، جهاد امروز دفاع از دین خدا در کوچه و خیابان، در خانه و خانواده، در مدرسه و اداره و تمام عرصه‌های عمومی جامعه است.
وی با اشاره به دو آیه از قرآن کریم که اهمیت جهاد به معنی دفاع از دین خدا را در بردارد، گفت: خدا کسانی را که جلوی دشمن صف می‌کشند و مبارزه می‌کنند، امر به معروف و نهی ازمنکر می‌کنند و کسانی که معارف دین را گسترش می دهند و از دین خدا دفاع می‌کنند همگی جهادگر در راه خدا هستند.
امام جمعه شهرکرد با بیان این که خداوند پیامبر را بر جهاد و قتال با دشمن با آنان که نمی‌خواهند دین خدا باشد،تشویق می‌کند، اظهارکرد: درآیه 75سوره مبارکه نساء، خدا کسانی را که در راه خدا جهاد نمی‌کنند را سرزنش می‌کند و از آنان می‌پرسد چرا با دشمنان جهاد نمی‌کنید؟چرا با دشمنان مدارا می‌کنید؟ چرا از مستضعفان عالم دفاع نمی‌کنید؟ چرا به مستضعفانی که ازشما کمک می‌خواهند پاسخ نمی‌دهید؟
وی با اشاره به اینکه اکنون فریاد مستضعفان در تمامی نقاط دنیا از جمله: بحرین، فلسطین، سوریه و یمن شنیده می‌شود،تصریح کرد: مردم این کشورها از مستکبران عالم در عذاب هستند و برخی ها به جای کمک کردن، کمک کنندگان به مستضعفین را نیز سرزنش می‌کنند و خدا نیز می‌فرماید: چرا کسانی را که مظلوم هستند و از شر ظالمان پناهگاهی جز خدا ندارند را کمک نمی‌کنید؟
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه خداوند مردم را به جهاد و دفاع از حقوق مسلمانان و دین خدا سفارش می‌کند، گفت: امروز روز جهاد است؛ کوتاه آمدن، نشستن و تحقیر شدن از دست دادن همه ارزش‌ها و دستاورد‌‌هاست.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص)می‌فرمایند:«کسانی که جهاد می‌کنند و در راه خدا ازدین خدا دفاع می‌کنند این ها را نباید اذیت کنند و طعنه بزنند بلکه باید به آن ها قوت قلب بدهید زیرا همان گونه که خداوند برای نفرین پیامبر اهمیت قائل است به نفرین اینان نیز اهمیت می‌دهد»، گفت: نفرین جهادگران مثل نفرین پیامبران است و همانگونه که پیامبران مورد عنایت خداوند هستند مجاهدان در راه خدا نیز مورد عنایت خدا هستند و اینکه نگذاریم دین خدا پایمال شود کار پیامبری است.
حجت‌الاسلام نکونام بااشاره به خطبه 34 نهج البلاغه که امام علی(ع) خطاب به کسانی که در عرصه های جهادی کوتاهی می‌کنند، افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند:«شما بسیار بد‌مردمی هستید. چرا در موقعی که آتش جنگ شعله ور است جهاد نمی‌کنید.»
وی با تاکید براینکه اکنون نیز آتش جنگ آمریکا علیه اسلام شعله ور است و آمریکا و هم‌پیمانان آن به جنگ با اسلام ناب می‌پردازند افزود: دشمن به شما نیرنگ می زند و شما متوجه نمی‌شوید، دشمن از در فریب وارد می‌شود و نباید با آن‌ها سازش کنیم  ولی شما فریب ان ها را می‌خورید و با آن‌‌ها سازش می‌کنید، دشمن اطراف شما را گرفته و دارد به شما آسیب می‌زند ولی شما عکس العمل لازم را نشان نمی‌دهید.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه دشمن از شما غافل نیست و تمام تلاشش را در مقابله با شما می‌کند، گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند:«به خدا قسم اگر مردمی با دشمن مدارا کند و به دشمن امکان نفوذ دهد که استخوان‌بندی جامعه را به هم بزند و جامعه بی‌تفاوت باشد، این جز ضعف و زبونی آن جامعه نیست.»
وی با اشاره به اینکه اگر مردم ضعف نشان ندهند، دشمن نمی‌تواند نفوذ کند، افزود: اگر ما قوی باشیم دشمن نمی‌تواند با راه‌های مختلف نسل جوان ما را اسیر خود کند و همه این‌ها به خاطر بی‌تفاوتی ما نسبت به نفوذ دشمن است.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه امام علی(ع) با صراحت می‌فرماید:«اگر کسانی با دشمن سازش و نرمش کنند، من هرگز این چنین نخواهم بود و چنان بر فرق دشمن شمشیر می‌زنم که مغزش متلاشی شود.»، عنوان کرد: امام علی(ع) این گونه با دشمن مقابله می‌کرد و مردم باید بسیار مراقب باشند که دشمن دست‌آوردهای ایمانی ما را نگیرد و به سرگرمی‌های پوچ وادار نکند.
وی با اشاره به اینکه چرا برخی‌ها دست خائن دشمن را در بعضی از مسائل نمی‌بینند، گفت:چرا برخی‌ها از برگزاری همین کنسرت‌ها دفاع می‌کنند؟ و با اشاره به کنسرتی که چند روز پیش در شهرکرد برگزار شد، افزود: در این کنسرت‌ها چه می‌گذرد، محتوای این کنسرت‌ها شادی‌های غیرمعقول در محیطی مختلط است و مسئولان در قبال این کنسرت‌ها چه جوابی در پیشگاه خدا دارند؟
وی با بیان اینکه برخی‌ها قانون را بهانه قرار می‌دهند تا کارشان را توجیه کنند، افزود: مسئولان باید مدافع ارزش‌های اسلامی باشند و از دین خدا محافظت کنند؛ باید حساس باشند و نگذارند معصیت در جامعه ایمانی گسترش یابد.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مومن همواره محکم و مقاوم است، گفت: مومنان نباید هیچ کاری را در هر عرصه‌ای که باشد سنگین بشمرند بلکه باید سبک بدانند تا خدا هم با عنایت خود آن را آسان کند.
وی با بیان اینکه آمریکا همواره می گوید می‌خواهد با تروریست مقابله کند و خود داعش را حمایت و تقویت می‌کند، گفت: به فرموده امام خمینی(ره) این دشمنان به جایی نخواهند رسید زیرا در نگاه مردم ما شناخته شده هستند.
وی رمز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر را در موقعیت آنان ندانست و تصریح کرد: ایمان، تعبد و اخلاص، ولایت‌مداری، پایبندی عملی به آرمان‌های امام و شهدا، استکبارستیزی، نگاه به درون و صیانت از استقلال ملی، صداقت و خدمت‌گزاری به مردم و تواضع و مردمی‌بودن رمزهای ماندگاری این شهیدان است.
وی با اشاره به اینکه استاندار و همکاران وی فعالیت‌های خوبی در استان داشته‌اند، افزود: هفته دولت فرصت خوبی است تا دولتمردان خدمات خود را به مردم نشان دهند و مردم باید قضاوت گر این میدان باشند.
امام جمعه شهرکرد در پایان گفت: بانک‌ها باید در خدمت اقتصاد نظام و رفع مشکلات مردم باشند و سه قوه باید با همکاری هم بانک‌ها را به ترازی مناسب در انقلاب اسلامی برسانند.