صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۶۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱
توصیه طلبه حافظ قرآن و شهید مدافع حرم:

گروه فعالیت‌های قرآنی: در حاشیه مسابقات قرآن اوقاف قم تصویری از طلبه حافظ قرآن و شهید مدافع حرم در نمایشگاه جنبی این مسابقات به نمایش در آمده که در وصیت خود نماز اول وقت، تبعیت از ولایت و خواندن قرآن را سه رکن اصلی حفظ جامعه از خطرات دانسته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم در حاشیه برگزاری مسابقات استانی قرآن اوقاف در قم نمایشگاهی به معرفی قاریان و حافظان برجسته و قهرمانان قرآنی اختضاص یافته است.
یکی از تصاویر دلنشین و زیبایی که در این نمایشگاه و در کنار سایر تصاویر زیبا از معرفی قهرمانان قرآنی زنده و مرحوم به چشم می‌خورد تصویر شهیدی است که حافظ قرآن کریم بوده است.
این شهید مدافع حرم طلبه حافظ قرآن، احمد مکیان نام دارد که در سال جاری به درجه رفیع شهادت نایل شد.
مکیان در روز 15 آذر ماه 1373 در خوزستان متولد شد و در سن 21 سالگی در اوایل ماه مبارک رمضان امسال در حریم دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسید و در قطعه 31 بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
این شهید در وصیت‌نامه خود آورده است که اطاعت از ولایت فقیه، نماز اول وقت و خواندن قرآن سه رکن اصلی است که موجب حفظ جامعه از خطرات خواهد شد و من توصیه می کنم همه مردم به آن پایبند باشند.
یادآور می شود در این نمایشگاه همچنین افرادی مانند استاد شهیدی پور، محمدحسین طباطبایی، استاد علامی و رنجبر و ... به عنوان قهرمان قرآنی معرفی شده‌اند.
همچنین سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی از دهم تا ۱۳ شهریور ماه با حضور ۲۳۰ نفر از آقایان و بانوان در مجتمع شاه سیدعلی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته های ترتیل و تحقیق، حفظ کل، ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی در حال برگزاری است و مراسم افتتاحیه آن دوشنبه هشتم شهریورماه برگزار شد.