صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۸۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
صالحی:

گروه اجتماعی: دادستان عمومی و انقلاب شیراز با انتقاد از اینكه متأسفانه روز به روز امر به معروف و نهی از منكر در جامعه كم‌رنگ‌تر می‌شود، این فرایض الهی را مهم‌ترین راهبرد صیانت از انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز عصر دیروز، 16 شهریور در اجلاسیه رؤسای دبیران و اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منكر دستگاه‌های اجرایی، نظامی و قضایی استان فارس گفت:‌ امر به معروف نشانه وجدان بیدار، سوز تعبد، عشق به مكتب و حضور در صحنه و عشق به مردم و مهم‌ترین راهبرد در جهت صیانت از نظام مقدس اسلامی است كه شامل تمام حوزه‌هاست و به عنوان وظیفه ویژه برای جامعه اسلامی است.
وی، امر به معروف و نهی از منكر را یك دستور مهم و سرنوشت‌ساز برای ساخت مبانی فرهنگی و اجتماعی و همبستگی اسلامی دانست و با اشاره به فرمایشات امام و رهبری درباره امر به معروف گفت: در كلام بزرگان ما تكیه زیادی به این فرایض شده است كه امروزه رو به فراموشی سپرده شده است و متأسفانه در جامعه اثر امر به معروف بسیار كمرنگ شده در حالی كه تأثیر آن در كلام بزرگان از همه چیز بلندتر و والاتر است.

ما امر به معروف را تنها مخصوص مسائل و افراد خاصی می‌دانیم

صالحی با انتقاد از اینكه امروزه ما امر به معروف را در جامعه تنها مخصوص مسائل خاصی نظیر بی‌حجابی و یا بدحجابی می‌دانیم و دائره آن را محدود كرده‌ یا مختص به افراد خاصی دانسته‌ایم، گفت: امروز اجرای این فرایض را تنها وظیفه ستاد و یا شورای امر به معروف می‌دانیم كه این‌ها یك آسیب بزرگ و یك خطر جدی برای جامعه اسلامی است.

انتقاد از كاهش اثر امر به معروف در جامعه
دادستان عمومی و انقلاب شیراز با بیان اینكه امر به معروف روز به روز دارد اثر خود را از دست می‌دهد، گفت: مقام معظم رهبری تعبیر بسیار زیبایی از امربه معروف در جامعه دارند و مصادیقی را بیان كرده‌اند كه نداشتن آن چه تأثیراتی در جامعه دارد و  موجب خشنودی دشمن و باعث سسستی بنیان جامعه اسلامی می‌شود لذا دبیران امر به معروف دستگاه‌های مختلف وظیفه سنگینی دارند.
وی اظهار كرد: باید در احیای امر به معروف و نهی از منكر به‌گونه‌ای اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی كرد كه این فریضه در كل جامعه رواج پیدا كند و مردم آن را به عنوان یك وظیفه شرعی و دینی و اسلامی خود بدانند و در همه حوزه‌ها باید تلاش شود تا فرهنگسازی صورت گیرد.

لزوم ورود رسانه‌ها جهت فرهنگ‌سازی امر به معروف

صالحی خواستار تلاش گسترده صدا و سیما و رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی این فرایض الهی شد و گفت: با توجه به تلاش‌هایی كه صورت گرفته قانون حمایت از آمران و ناهیان بعد از سال‌ها تلاش در سال 94 تصویب شد كه قانون بسیار جامع و كاملی است و در همه حوزه‌ها ورود پیدا كرده و وظایف هر یك از دستگاه‌ها را پیش بینی كرده است و هم حمایت قانونی و قضایی از آمران داشته و همه دسته‌های حقوقی و حقیقی را ملزم به همكاری و رعایت مفاد این قانون داشته و هم در بحث تشدید مجازات كسانی كه معترض به این آمران است، به شدت برخورد كرده است.

راه‌اندازی شعبه رسیدگی به معترضان به آمران در دادگستری فارس

وی با بیان اینكه طبق این قانون قوه قضائیه ملزم به راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی معترضان به آمران شده است، گفت: در دادگستری فارس نیز با تاشی كه انجام شد این شعبه راه‌اندازی شده است و ما از آمران به معروف و ناهیان از منكر حمایت می‌كنیم.