صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۲۹۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

گروه سیاسی: آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه آل سعود، سرزمین دلدادگی مسلمانان را به مرکز اجرای نقشه‌های آمریکا و صهیونیسم تبدیل کرده است، گفت: الان دیگر تصویر منا، تصویر سرزمین مناجات، عشق به حق و سرزمین دلدادگی نیست، در دل‌ها تصویر یک جای ناامن، نقطه آدم‌کشی و مرکز اجرای همه نقشه‌های شوم و جائرانه مزدوری در برابر آمریکا، اسرائیل و صهیونیست است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز، 19 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم امام رضا(ع)، با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: فردا «یوم‌الترویه» است، یوم‌الترویه، سرآغاز قیام سیدالشهدا(ع) از سرزمین مکه است؛ قبلاً در مشهد مرسوم بود، مردم این روز را عزاداری و مجالس روضه برپا می‌کردند و به عنوان یوم‌الترویه، روضه‌خوان‌ها روضه می‌خواندند و بسیار روضه‌های قوی، مؤثر و گسترده‌ای بود.
وی با بیان اینکه بزرگداشت «یوم‌الترویه»، سنت قدیمی پدران ما بود، ادامه داد: خواهش می‌کنم عزیزان ما در این شهر، این سنت قدیمی پدران و نیاکان ولایت‌مدارشان را تجدید کنند؛ از حضرات مداحان و مرثیه‌سرایان خواهش می‌کنم، یوم‌الترویه را حتماً احیا کنند همان طوری که سابق در شهر ما مرسوم بود.
آیت‌الله علم‌الهدی به بیان اهمیت یوم‌الترویه پرداخت و تصریح کرد: یوم‌الترویه روز خیلی مهمی است، یعنی آدم وقتی به نقطه‌های مصیبت عزیزان سیدالشهدا(ع) برمی‌گردد و مقدمه همه این‌ها را یوم‌الترویه و آن جریانی که امشب، سحر در سرزمین منا اتفاق افتاد با این قصه تطبیق می‌کند، عمق جانسوزی آن مصیبت، بیشتر متوجه می‌شود.
وی با اشاره به همراهی خانواده امام حسین(ع) با ایشان در کربلا، عنوان کرد: در سحر امشب، سیدالشهدا(ع)، دستور دادند خیمه و خرگاه را از جا کندند، این زن و بچه را بیدار کردند و آمدند سر بالین یک دختر خانم سه ساله یا چهار ساله و او را صدا زدند؛ مسئله کربلا تصادف و حادثه نبود، مسئله کربلا، مو به مویش اراده، نقشه، طرح و برنامه بود؛ آمدند گفتند رقیه عزیزم تو هم از خواب بیدار شو، تو با من بیا برویم کربلا، از کربلا برو کوفه، از کوفه برو شام، نصف شب در خرابه شام حرکت کن، سه بار صدا بزن بابا، سرت را بگذار زمین، قرن‌ها قبر تو با هر چه ظلم است مبارزه کند.
تمام اتفاقات «یوم الترویه» حساب‌شده بود
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه تمام اتفاقات رخ‌داده در یوم‌الترویه حساب‌شده است، اضافه کرد: یوم‌الترویه روز خیلی بزرگ و حساب‌شده‌ای است، امیدواریم همه جوامع دینی ما، مؤمنان و علاقه‌مندان به سیدالشهدا(ع)، عزیزانی که در منصب دربانی ابی‌عبدالله الحسین(ع) روضه‌خوان و مرثیه‌سرا هستند، به عنوان انجام یک وظیفه نوکری در درگاه اربابشان، این روزی که سرآغاز قیام ابی‌عبدالله(ع) است را به عنوان سرآغاز مصائب اهل‌البیت(ع) زنده نگه‌ دارند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به فاجعه منا یادآور شد: امسال، تصویری که از سرزمین منا بر ذهن‌ها نقش می‌بندد، یک تصویر آدم‌کشی، سلاخی و قتلگاه از سرزمین منا هست؛ سرزمین منایی که سرزمین آرزوهاست، اینجا تصویر ما تصویر یک نقطه هلاکت، غیرامن و خطرناک بر حسب جنایتی است که شجره خبیثه آل سعود ملعون در سال گذشته با کشتار هفت هزار عزیز در این سرزمین و کشور، انجام داده‌اند.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه آل سعود، سرزمین دلدادگی مسلمانان را به مرکز اجرای نقشه‌های آمریکا و صهیونیسم تبدیل کرده است، عنوان کرد: الان دیگر تصویر منا، تصویر سرزمین مناجات، عشق به حق و سرزمین دلدادگی نیست، در دل‌ها تصویر یک جای ناامن، نقطه آدم‌کشی، مرکز اجرای همه نقشه‌های شوم و جائرانه مزدوری در برابر آمریکا، اسرائیل و صهیونیست است، چه کردند این آل سعود ملعون و چطور نباید قضیه پیگیری شود؟
وی با انتقاد از افرادی که به دنبال برقراری ارتباط با آل سعود جنایتکار هستند، تأکید کرد: یک عده آدم‌های استحاله شده در راه امام، درباره این همه جنایت می‌گویند ما تا با سعودی رابطه برقرار نکنیم، مشکلات منطقه‌مان حل نمی‌شود، شما می‌دانید سعودی الان چه کسی است؟ سعودی آدم‌کش، سعودی بچه‌کش، سعودی که نسل‌ها را زیر باران بمب در یمن می‌گیرد و هفت هزار مظلوم نفس‌کش از این ملت دلداده ولایت اهل بیت(ع) را در یک توطئه نابهنگام یا در یک سوء‌مدیریت شیطانی خائنانه نابود کرد و نفس‌هایشان را قطع کرد، حال ما با یک همچین سعودی بیاییم رابطه برقرار کنیم؟
وی اظهار کرد: ذلت از این بالاتر می‌شود که با چنین دشمن ناپاک معاند قسم‌خورده‌ای که دستش به عزیزان ما خون‌آلود است، رابطه برقرار کنیم؟ چطور شد که این‌ها یادشان رفته آمریکا شیطان بزرگ است؟ شاید یادشان نرفته، استحاله فکری پیدا کرده‌اند، کسانی که دنبال امام(ره) بوده‌اند نه تنها امام(ره) را فراموش کرده‌اند بلکه رفته‌اند آن‌طرف در مقابل امام(ره) ایستاده‌اند.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه آل سعود در مقام مقابله با جبهه مقاومت فعالیت می‌کند، اظهار کرد: آل سعود، آدم‌کشی‌هایی را به وسیله جلادان و مزدوران جلاد داعش در عراق و سوریه راه انداخته است حال ما بیاییم با این حکومت که آدم‌کشی‌ها و قتل عام‌هایی که به عنوان یک حرکت شیطانی مقابل جریان مقاومت در منطقه قرار داده است که در رأس این مقاومت، نظام جمهوری اسلامی ایران است، ارتباط برقرار کنیم؟
شرکتی اسرائیلی امنیت حجاج مسلمان را به عهده گرفته!
وی با انتقاد شدید از واگذاری امنیت حجاج بیت‌الله الحرام به یک شرکت اسرائیلی، تصریح کرد: در حج امسال، عربستان سعودی آمده طبق قراردادی که با یک شرکت اسرائیلی بسته است، امنیت حج را به دست اسرائیل داده، خبرگزاری قدس این را اعلام کرد، امنیت حج در دست شرکت «جیفراس» که یک شرکت اسرائیلی است و مرکزش در لندن و شعبه‌هایش در کشور امارات، قطر و همه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اول این‌ها منکر شدند و گفتند اینطور نیست، بعد از آن، چند روزنامه اسرائیلی، قرارداد کتبی عربستان با این شرکت اسرائیلی را منتشر کردند؛ یعنی شما ببینید جنایت دارد به کجا می‌رسد که جان حاجی را که به زیارت خانه خدا رفته، به دست یهود عنود جنود صهیونیستی داده‌اند، چه می‌کنند این حکومت‌ها و جنایت آل سعود به کجا رسیده است؟
استفاده از دستبندهای الکترونیکی برای جاسوسی از حجاج
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به جاسوسی این شرکت اسرائیلی با استفاده از دستبندهای الکترونیکی، بیان کرد: می‌گویند شرکت جیفراس آمده دستبندهای الکترونیکی برای این حجاجی که تحت امنیتش است، فراهم کرده تا این دست‌بندها را به آنان ببندد و از طریق جی پی اس هر جا می‌روند شناسایی کنند و به مأموران سعودی بگویند، الان فلان فرد در کجاست که به این وسیله بیایند جاسوسی کنند و اگر چهره‌هایی در حج هستند که بر خلاف مطامع سعودی و آمریکا به بعضی از جریان‌ها و کشورهای ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی مرتبط هستند، شناسایی بشوند و آنان را نابود کنند.
وی ادامه داد: یعنی یک منای سال گذشته را امسال این‌ها می‌خواهند با سازماندهی تجدید کنند، آمدند امنیت حجاج را به اسرائیل سپرده‌اند و یک عده افراد ناآگاه و کوتاه‌فکر، گوشه و کنار یا زمزمه می‌کنند از حج محروم شده و دست و پا می‌کنند خودشان را از یک کشوری به مکه برسانند و به خیال خودشان یک حجی انجام دهند و بیفتند درست در کام جاسوسان اسرائیلی که برای نابودسازی آنان دست و پا کرده‌اند.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه بر فکر و درک کسانی که می‌گویند مشکلات ما با آل سعود حل می‌شود، «مهر ختم» خورده است، گفت: ما از ایمان و انقلاب گذشتیم، درک سیاسی شماها کجاست؟ یعنی بر تمام فکر و مغز و درک این‌ها با این نوع راهنمایی‌های سیاسی و تحلیل‌های سیاسی یک مهر ختم خورده؛ ما خوشبختیم الحمدالله تحت رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، راهمان را می‌شناسیم، مسیرمان را تشخیص می‌دهیم، جاده حرکتیمان مشخص است و بر مقابله و مقاومت ما در برابر استکبار و بر استکبارستیزی ما روز به روز افزوده می‌شود تا جایی که ما به آن نقطه هدفمان برسیم و جهان را برای ظهور و فرج مولایمان آماده کنیم.
تقدیر از مجاهدت جوانان بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم
وی افزود: تمام مشکلات ما در منطقه بر اثر جنایت آل سعود است، از این وضعیتی که برای شیعیان مظلوم بحرین به وجود آوردند گرفته تا تهدید یک فقیه برجسته‌ و مرحبا به آن حماسه‌آفرینی‌ها و شهامت‌هایی که جوانان غیور بحرینی انجام می‌دهند.