صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۳۴۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

گروه اجتماعی: امام جمعه گناباد در همایش طلایه‌داران هدایت این شهرستان که در آستانه فرارسیدن ماه محرم برگزار شد، بر لزوم تبیین درس‌های عاشورا در مراسم عزاداری و سوگواری دهه اول محرم تأکید کرد و گفت: ولایت‌مداری از درس‌های مهم قیام عاشورا است و شهدای کربلا نماد واقعی این امر مهم هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، شامگاه هشتم مهرماه در همایش طلایه‌داران هدایت این شهرستان که در آستانه فرارسیدن ماه محرم و با حضور روحانیون مستقر و طرح هجرت این شهرستان برگزار شد، بر لزوم تبیین درس‌های عاشورا در مراسم عزاداری و سوگواری دهه اول محرم تأکید کرد و گفت: ولایت‌مداری از درس‌های مهم قیام عاشورا است.
وی از شهدای کربلا به عنوان نماد واقعی ولایت‌مداری یاد کرد و افزود: در شرایط کنونی، ضروری است تا مردم با پشتیبانی و حمایت از ولایت‌فقیه و عمل‌کردن به منویات رهبر معظم ‌انقلاب، ادامه‌دهنده راه شهدای‌ کربلا باشند.
امام جمعه گناباد به آسیب‌ها و تهدیدهای مختلف دشمن به ویژه در حوزه جنگ نرم اشاره و اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور که دشمنان از راه‌ها و شیوه‌های مختلفی برای کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی در جامعه استفاده می‌کنند، تنها با توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) می‌توان در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کرد.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با ابراز تأسف از اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد غفلت واقع شده است، ابراز کرد: با وجود اینکه امام حسین(ع) برای انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ‌اسلامی قیام کرد اما متأسفانه امروز توجه چندانی به این فریضه الهی نمی‌شود.
حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد هم در این گردهمایی، حفظ اسرار جریان کربلا را یکی از ویژگی‌های صحابه امام حسین(ع) برشمرد و با تأکید بر اینکه نباید اسرار نظام توسط مسئولان در همه‌ جا افشا شود، تصریح کرد: در درون کشور برخی‌ از افراد، حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند و به قول رهبر معظم انقلاب مکمل نفوذی دشمن هستند.
وی، استمرار راه و الگوی امام‌ حسین(ع) را برای تداوم انقلاب ‌اسلامی مهم عنوان‌ و اظهار کرد: رفاه‌زدگی، تجمل‌گرایی، غفلت از ارزش‌های دینی و عدم آشنایی کافی نسل‌های سوم و چهارم انقلاب با آرمان‌های امام راحل(ره) و نظام اسلامی از مهمترین تهدیدها برای انقلاب اسلامی است که باید به آن‌ها توجه شود.