صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۳۴۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

گروه اجتماعی: در نشستی مشترک باحضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی و مدیر سازمان عامل منطقه آزاد روند باز سازی مسجد مسجد حضرت ابوالفضل العباس (س)ماکو بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ازآذربایجان غربی، روز گذشته نشستی مشترک  با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ،مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ،مدیر کل میراث فرهنگی  ومعاون  بهره وری و اقتصادی اوقاف استان در دفتر منطقه آزادماکو در ارومیه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام جوانبخت مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه مسجد، نقش مهمى در حيات دينى و حتّى در شئون اجتماعى و اقتصادى و سياسى و علمى مسلمانان دارد، گفت : اولياي اسلام همواره مردم را به ساختن مسجد تشويق كرده­اند و پاداش‌هاى بزرگى براى اين كار ذكر نموده ­­اند.

وی با اشاره به اینکه در طی سال های گذشته اقداماتی در خصوص تخریب و باز سازی این مسجد صورت گرفته گفت :  با توجه به اینکه مسجد حضرت ابوالفضل(ع)  مورد توجه اهالی منطقه است، باز سازی ،تکمیل و بهره برداری این مسجد اهتمام همه مسوولین شهرستان و استان را می طلبد.

در این نشست فروزان مدیر عامل منطقه آزاد ماکو نیز بیان کرد: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)  که همه ساله در ایام خاص مذهبی خصوصا روز تاسوعا و عاشورا محلی برای زیارت اهالی منطقه می باشد و به عنوان یکی از جلوه های وحدت بین شیعه و سنی شناخته می شود  متأسفانه در سالهای اخیر به دلیل کمبود اعتبار کافی بازسازی این مسجد به اتمام نرسیده است.

اسماعیل اسکندر زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو ضمن بیان مشکلات موجو در روند باز سازی این مسجدگفت : خیرین می‌توانند جهت مشارکت در این امر خیر از طریق واریز مبلغ مورد نظر از طریق شماره حساب ۰۱۰۸۹۰۹۱۰۹۰۰۷ در شعب بانک ملی در تأمین هزینه طرح کمک کنند.

در این نشست مشکلات و موانع موجود در جهت ادامه روند باز سازی مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) ماکو بررسی و راهکارها و پیشنهاداتی از سوی جمع حاضرارائه شد.  

لازم به یادآوریست مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ماکو که در ارتفاع 200 متری از سطح شهر و در زیر کلاهک سنگی قیه ساخته شده بود بعلت سقوط سنگ و یخ دچار آسیب شده و نهایتا جهت بازسازی تخریب گردید.